השפעת רשת האינטרנט על עולם הנדל''ן

כיום, בין אם אתם אילי נדל''ן מנוסים, משקיעי נדל''ן מתחילים או סתם אנשים פרטיים המחפשים נכס נדל''ני מסוים לרכישה או השכרה, ישנה תועלת עצומה שניתן להפיק על ידי שימוש מושכל ונבון ברשת האינטרנט.

רשת האינטרנט שינתה כליל את פני העולם והחברה בהם כולנו חיים, וכך הכניסה שינויים משמעותיים גם בעולם הנדל"ן. כיום, בין אם אתם אילי נדל"ן מנוסים, משקיעי נדל"ן מתחילים או סתם אנשים פרטיים המחפשים נכס נדל"ני מסוים לרכישה או השכרה, ישנה תועלת עצומה שניתן להפיק על ידי שימוש מושכל ונבון ברשת האינטרנט. האוטוסטראדה של המידע היא בדיוק מה שנחוץ עבור מי שחי את עולם הנדל"ן ופועל בו.

השפעת הרשת על השחקנים השונים בעולם הנדל"ן
אז כיצד משפיעה כל כך רשת האינטרנט על הפועלים במסגרת עולם הנדל"ן?

נתחיל עם הפשוט ביותר – אנשים פרטיים כמו כל אחד ואחת מאיתנו, אשר פשוט מחפשים אחר דירה להשכרה או בית לרכישה. אפשרויות החיפוש והחשיפה למידע רלבנטי העומדות כיום בפני כל אדם עם מחשב או סמארטפון הן פשוט חלומיות בהשוואה למצב לפני כמה עשורים ספורים בלבד. לכולנו יש כיום גישה מידית ללא כל עלות כספית או צורך לחכות, למאגר אינסופי של פרסומים של בעלי דירות, משכירי נכסים, מחפשי נכסים מסוגים שונים ולמטרות שונות וכד'. באמצעות חיפוש של כמה שניות אותו ניתן לעשות מכל מקום ובכל שעה אנחנו נחשפים למידע בכמויות עצומות מעולם הנדל"ן, ויכולים להתמקד במידע הרלבנטי ביותר עבורנו.

כמובן שגם למשקיעי נדל"ן מסוגים שונים, החל ממשקיעים קטנים ומתחילים ועד לחברות נדל"ן גדולות, יתרונות עצומים כיום בזכות רשת האינטרנט. קשה לנו בכלל להבין עד כמה הגישה למידע הייתה מסורבלת בעבר הלא כל כך רחוק, ובלתי יעילה יחסית למצב כיום. אנשי נדל"ן וחברות בתחום יכולים להיות מודעים בכל רגע נתון למתרחש בשווקי נדל"ן בכל מדינה ומדינה בעולם, ואפילו לבצע רכישות ולהקים פרויקטים של ממש במדינות אחרות, והכל באמצעות התקשורת האינטרנטית.

אין ספק כי רשת האינטרנט שינתה כליל את חייהם של השחקנים הפעילים בתחום הנדל"ן, מהקטנים ביותר לגדולים ביותר.

השפעת הרשת על עולם הנדל"ן עצמו
מלבד להשפעה העצומה על השחקנים הפעילים בעולם הנדל"ן, ניתן להצביע בבירור גם על השפעתה של הרשת על עולם הנדל"ן עצמו. הכוונה היא לכך שעידן התקשורת האינטרנטית מציג שינויים של ממש במתרחש בעולם הנדל"ן עצמו.

דוגמאות טובות לכך הן כאמור עסקאות בינלאומיות, אשר הפכו בעשרים השנים האחרונות לקלות, פשוטות וברות ביצוע בהרבה מאשר היו בעבר. כך, ניתן למצוא לדוגמה ישראלים אשר כף רגלם מעולם לא דרכה במדינות מסוימות בהן הם כבר רכשו נכסי נדל"ן בתור השקעות.

דוגמה טובה נוספת להשפעת הרשת היא שכלול שוק מחפשי ומשכירי הנכסים. הנגישות לאינפורמציה השתפרה בצורה קיצונית עם הופעת האינטרנט, מה הפך את שוק מחפשי הדירות, למשל, למשוכלל הרבה יותר. ההשפעה באה לכדי ביטוי בשוק עצמו, בו נהיה קל הרבה יותר הן להשכיר דירה והן לחפש דירה.

לסיכום, רשת האינטרנט הביאה לשינויים מרחיקי לכת של ממש בעולם הנדל"ן, הן המקומי והן הבינלאומי. מעניין יהיה לראות את המשך ההתפתחות והשינויים הללו בשנים הקרובות.