השפעת עיצומים בלשכות רישום מקרקעין והטאבו על ענף הנדל''ן

בכל פעם כשיש עיצומים בלשכות רישום המקרקעין או בטאבו, ובוודאי כאשר יש שביתה מלאה, מתרחש נזק כלשהו בעולם הנדל''ן. עוד על השפעת העיצומים בלשכות רישום מקרקעין על ענף הנדל''ן בכתבה הבאה.

בכל פעם כשיש עיצומים בלשכות רישום המקרקעין או בטאבו, ובוודאי כאשר יש שביתה מלאה, מתרחש נזק כלשהו בעולם הנדל"ן, וחשוב להבין זאת. כמעט כל עסקת נדל"ן צריכה לעבור דרך לשכות הרישום והטאבו וכאשר הגופים הללו לא פועלים בצורה סדירה, בהחלט עלולים להתרחש נזקים. עסקאות לא יוצאות לפועל ולעיתים אפילו מתבטלות, אנשים פרטיים וחברות מפסידים כסף ועסקאות נדל"ן רבות יכולות פשוט "להתפוצץ" בעקבות השביתות הללו. עוד על השפעת העיצומים בלשכות רישום מקרקעין על ענף הנדל"ן בכתבה הבאה.

 

עסקאות רבות תקועות בעקבות השביתות והעיצומים!

מכיוון שכמעט כל עסקת נדל"ן עוברת בטאבו ובלשכות הרישום, יש חשיבות רבה לתפקוד שוטף ואיכותי של הגופים הללו. אך כל מי שעוסק בתחום יודע שזהו לא המצב וכי מדי פעם יש שביתות ועיצומים אשר פוגעים מאוד בעסקאות נדל"ן. ההליך הבירוקרטי בתחום הנדל"ן הוא מורכב וארוך למדי, וכאשר הגופים החשובים הללו לא פועלים כנדרש, כולם ניזוקים -  המוכרים והקונים, החברות העוסקות בתחום, אנשי המקצוע העוסקים בתחום (עורכי דין, שמאים, מתווכים ועוד) ולמעשה כל מי שעוסק בתחום הנדל"ן. כאשר אין רישומים של רכישות חדשות של נכסים, של הערות אזהרה, עיקולים, ביטולים ולמעשה כל פעולה חשובה העוברת דרך לשכות המקרקעין, קשה מאוד להתנהל בצורה טובה וסדירה. ואכן, בתקופות של עיצומים, עסקאות רבות נשארות תקועות זמן רב ולעיתים אפילו מתבטלות בשל העיצומים! זהו כבר נזק כספי של ממש לגורמים המעורבים בדבר.

 

החשיבות של הטאבו

לדברי אנשי מקצוע רבים בתחום, לגוף הנקרא "טאבו" יש חשיבות רבה בעולם הנדל"ן, ואם גוף זה לא מתפקד כיאות, עסקאות לא יכולות לצאת אל הפועל. בין הפעולות החשובות המתבצעות בטאבו ניתן למנות את הבאות - רישום משכנתאות או הערות על משכנתאות, רישום עסקאות, רישום הערות אזהרה ועוד. בנקים לא יעניקו מימון לרכישת דירות ללא רישומן בטאבו, ובמילים אחרות - המשמעות החוקית והמנהלתית של רישום בטאבו היא קריטית לקיום עסקאות נדל"ן. לכן, עיצומים ושביתות בגוף זה יכולות להוות מכשול רציני מאוד ולגרום לעיכוב או אפילו פיצוץ של עסקאות.

 

אז מה עושים? קודם כל המדינה צריכה לדאוג לכך שיהיו כמה שפחות שביתות ועיצומים, על מנת שהעוסקים בתחום לא יפגעו. וכמובן, אם יש לכם עסקה העומדת על סף סיכום, כדאי להזדרז ולסגור את כל הקצוות לפני שתפרוץ שביתה או יהיו עיצומים. השביתות והעיצומים בגופים הללו בישראל הם לא עניין שבשגרה, אך הם בכל זאת מתרחשים מדי פעם ואז בהחלט אפשר להיפגע כספית. חשוב לה כל הזמן עם היד על הדופק, לשים לב לכל מה שמתרחש בגופים הללו ולעקוב אחר אמצעי התקשורת, במיוחד אם אתם נמצאים על סף סגירת הסכם. 

למידע נוסף