השכרת דירה - טיפים לשוכר הממוצע

ניתן להגיע להיצע מגוון ועדכני של דירות להשכרה באזורים מבוקשים ולייעל את הליך חיפוש הדירה המיוחלת. להלן מספר טיפים שיסיעו בעת השכרת הדירה עבור כל שוכר דירה:

השכרת דירה היא לא דבר מובן מאיליו שמחייב חיפוש ובחינת הנכס בצורה קפדנית, גם כשמדובר בהשכרה זמנית ולא רכישת נדל"ן. ישנן לא מעט דירות להשכרה בכל רחבי הארץ, כאשר באזורים מבוקשים, המשימה לאתר דירה מובחרת, שתאפשר איכות חיים טובה, סביבה טובה למגורים, מיקום נוח בקרבת תחבורה ציבורית ואפשרויות חניה (במידה והדבר רלוונטי), כוללת בחלק מהמקרים חיפוש ממושך. ובכל זאת, בעזרת חיפוש בלוחות דירות באינטרנט, ניתן להגיע להיצע מגוון ועדכני של דירות להשכרה באזורים מבוקשים ולייעל את הליך חיפוש הדירה המיוחלת. להלן מספר טיפים שיסיעו בעת השכרת הדירה עבור כל שוכר דירה:

 

חוזה דירה- דרקוני מול כזה שתוכלו לעמוד בו

אמנם יש אזורים בהם היצע הדירות להשכרה הינו מצומצם יותר לעומת אחרים, אך בכל זאת, איתור דירה להשכרה אפשרי ולא כדאי לבחור דירה מתוך לחץ זמנים ולהתפשר על נכס שאינו עומד בדרישות ובצרכים. גם במקרה והדירה עצמה, מהבחינות השונות, נראית רלוונטית ביותר, חשוב לוודא כי חוזה השכירות שמועבר לכם על ידי המשכיר אינו דרקוני וכולל סעיפים בעייתיים מבחינתכם ובטוח שלא להתעלם מקיומם ולקוות לטוב. כדאי לנסות לשכנע את המשכיר לבצע שינויים הנדרשים מבחינתכם, או במידת הצורך, אף לשקול לוותר על הדירה בגלל חשש שלא תוכלו לעמוד בתנאים הנכללים בחוזה. בסיומו של יום, מה שנחשב זה מה שנכתב שחור על גבי לבן בחוזה השכירות ולא מה שנסגר בעל פה ברמת ה"יהיה בסדר. לכן חשוב שכל האותיות הקטנות כגדולות תהייה מוסכמות על ידי שני הצדדים.

 

טיפים לחיפוש דירה מומלץ

מבחינת הליך חיפוש הדירה להשכרה, לוחות דירות ברשת מהווים כלי יעיל ביותר, המציע היצע רחב ומעודכן של נכסים להשכרה, כולל פירוט פרטים רלוונטיים מבחינתכם. לכן חשוב להיות כל הזמן עם יד על הדופק ולעקוב אחר מודעות רלוונטיות חדשות. דירות טובות נחטפות מהר וחבל לפספס הזדמנויות חד פעמיות. לא רק נכסים אטרקטיביים כמו למשל וילות בתל אביב, דירות יוקרה בתל אביב ואחרים מבוקשים אלא גם דירות מגורים רגילות באזורים מבוקשים. כמו כן, כדאי להגיע להתרשם יותר מפעם אחת מהדירה עצמה, הן בשעות היום והן בשעות הערב. כך תוכלו לבחון רעשים מיוחדים, לבדוק לגבי פניות מקומות חניה ולסייר מעט באזור על מנת לבחון את האווירה והאם ישנם עסקים חיוניים בקרבת מקום כמו למשל מכולות בשכונה, תחבורה ציבורית נוחה וכל הנדרש וחיוני מבחינתכם. לבעלי משפחות עם ילדים, חשוב לוודא כי קיימות מסגרות חינוכיות כמו גני ילדים או בתי ספר בקרבת מקום, טיפת חלב במידת הצורך, גני שעשועים וכיוצא בזה. במידת האפשר, כדאי להתייעץ עם מכרים או חברים הגרים באזור בו אתם מתמקדים כדי לקבל מידע מנקודת מבט אישית של תושבי המקום שיוכלו להעיד בצורה טובה על החסרונות והיתרונות של מגורים במקום. אפשרות נוספת להתרשמות מכיוון דומה היא לבדוק אולי קיים אתר לשכונה המיועדת. יש לא מעט שכונות שיש להן אתר משלהן, המאפשר להכיר בצורה טובה יותר את השכונה, מה היא מציעה לתושבים כולל מוסדות, אירועים, מתקנים וכיוצא בזה.