השוואת משכנתאות, לפני שלוקחים משכנתא!

מדוע כדאי לערוך השוואת משכנתאות?כיצד מבצעים השוואת משכנתאות?כל התשובות בפנים...

אנשים רבים אשר רוכשים דירה חדשה או דירת יד שניה, לא יכולים לממן זאת בעצמם וזקוקים למשכנתא מהבנק. התהליך של חיפוש אחר משכנתא הוא תהליך ארוך ומורכב, וככל שתערכו סקר שוק מקיף יותר בין כמה שיותר בנקים, כך תוכלו לחסוך יותר כסף. סקר השוק הזה נקרא השוואת משכנתאות ויש לו חשיבות רבה. המרדף אחר המשכנתא הטובה ביותר עבורכם יכול לחסוך לכם אלפי שקלים ולעיתים אפילו עשרות אלפי שקלים לאורך תקופה ארוכה. אנו ממליצים לכל אחד לבצע תהליך מסודר של השוואת משכנתאות על מנת להגיע למשכנתא המתאימה לו ביותר. עוד על השוואת משכנתאות בכתבה הבאה.

 

מדוע כדאי לערוך השוואת משכנתאות?

התשובה לשאלה הזו היא פשוטה וברורה - על מנת לחסוך כסף! כאשר לוקחים הלוואת משכנתא, לכל עשירית האחוז בריבית שאתם משלמים יש השפעה על התשלום החודשי. לכן, השוואת משכנתאות יכולה לחסוך לכם אלפי שקלים או יותר מכך. בנק שמעניק לכם משכנתא בריבית של 4 אחוזים לשנה, עדיף כמובן על בנק שמעניק לכם משכנתא בריבית של 4.2 אחוזים... בתהליך של השוואת משכנתאות מומלץ להשוות את כל הנתונים הרלוונטיים וכך תדעו באיזה בנק תשלמו הכי פחות עבור ההלוואה. מכיוון שלרובינו אין את הסכומים הנדרשים על מנת לרכוש דירה באופן עצמאי, חשוב מאוד שהתשלום החודשי עבור המשכנתא יהיה נמוך ככל האפשר ולשם כך יש לבצע השוואת משכנתאות מסודרת ויעילה. זכרו כי ככל שתקבלו מידע רב יותר מהבנקים השונים אודות המשכנתא שלכם, כך תוכלו להשוות בין הבנקים בצורה יעילה יותר ולחסוך יותר כסף!

 

כיצד מבצעים השוואת משכנתאות?

הצעד הראשון הוא לפנות למספר בנקים ורצוי כמה שיותר (לפחות 3). מומלץ לפנות גם לבנקים הגדולים וגם לבנקים הקטנים יותר אשר לעיתים מעניקים תנאים מצויינים. הנתונים המרכזיים שחשוב לברר הם - מהו שיעור הריבית שהבנק יגבה מכם עבר המשכנתא, אילו מסלולים יש לבנק להציע לכם (משכנתא בריבית קבועה או משתנה, משכנתא צמודת פריים, משכנתא הצמודה לדולר ועוד), וכמובן - מהם התנאים המלאים של כל מסלול. יש חשיבות גם לתקופת ההחזר האפשרית. בבנקים מסויימים ניתן להחזיר את המשכנתא על פני 30 שנים ובבנקים אחרים רק עד 25 שנים. את כל הנתונים הללו יש לברר, לרשום בטבלה באופן מסודר, לבצע חישוב ולהגיע למסקנה היכן תשלמו הכי פחות. כמובן שהאופציות הן רבות וכל משפחה צריכה להחליט מה יותר חשוב לה - גובה הריבית, מסלול המשכנתא או תקופת ההחזר. לכל משפחה יש את הדגשים והצרכים שלה ולכן מומלץ מאוד להתייעץ יועץ משכנתאות איכותי, אשר יסביר לכם מהם האופציות העומדות לרשותכם. ישנם יועצים אשר יערכו עבורכם את השוואת המשכנתאות עבור תשלום, ורבים בוחרים באופציה זו.

 

בסיום התהליך של השוואת המשכנתאות תדעו בדיוק היכן אתם עומדים ובאיזה בנק הכי משתלם לכם לקחת משכנתא.