השוואת משכנתאות, כמה דקות וחסכון ענק!

מתי יש לערוך השוואת משכנתאות?כיצד מתחילים? כל התשובות בפנים

כל מי שמעוניין לרכוש דירה בישראל ואין לו הון עצמי מספיק לשם כך, צריך לבקש הלוואת משכנתא מהבנק. אחד מהשלבים החשובים ביותר בתהליך בקשת ההלוואה, הוא ביצוע מעמיק ואיכותי של השוואת משכנתאות בין מספר בנקים. אם תבצעו השוואת משכנתאות בצורה נכונה ויעילה, תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים ולעיתים אף מעבר לכך! חשוב לזכור כי המרדף אחר המשכנתא הטובה ביותר עבורכם הוא לא מרדף חסר תכלית, אלא מרדף שמטרתו לחסוך כסף, ולשלם כמה שפחות לבנק לאורך השנים. עוד על השוואת משכנתאות בכתבה הבאה.

 

מתי יש לערוך השוואת משכנתאות?

את השוואות המשכנתאות יש לבצע עוד לפני שנוטלים את ההלוואה מהבנק. זהו למעשה שלב מקדים בו אתם בוחנים בצורה מעמיקה, מאיזה בנק הכי ישתלם לכם לקחת את המשכנתא. המטרה המרכזית של השוואת משכנתאות היא ברורה - לחסוך כמה שיותר כסף. כמו שכאשר קונים רכב או מחשב חדש עושים סקר שוק ומשווים מחירים, כך יש לעשות גם כאשר לוקחים הלוואה של מאות אלפי שקלים ולעיתים גם מיליוני שקלים. לכל עשירית האחוז של הריבית שתשלמו יותר או פחות, יש חשיבות ולכן השוואת משכנתאות היא קריטית! אם בנק מסויים ייתן לכם משכנתא בריבית של 5 אחוזים לשנה, ובנק אחר ייתן לכם את אותה המשכנתא בדיוק אבל בריבית של 4.8 אחוזים בשנה, תוכלו לחסוך עשרות אלפי שקלים לאורך עשרות שנים, אם תבחרו באופציה הזולה יותר. לכן, חשוב מאוד לפנות לכמה שיותר בנקים (לפחות 3) ולבקש מהם הצעות, בהתאם לצרכים שלכם. רק לאחר שתקבלו כמה הצעות, תוכלו להשוות ביניהן וללכת על ההצעה שמתאימה לכם ביותר.

 

השוואת משכנתאות - כיצד מתחילים?

הצעד הראשון הוא כמובן לפנות לכמה שיותר בנקים ולבקש מהם הצעות למשכנתא. לכל משפחה יש את הצרכים שלה - חלק רוצים משכנתא לעשרים שנים וחלק רק לחמש. יש כאלה שמעדיפים משכנתא צמודה למדד ואילו אחרים מעדיפים משכנתא לא צמודה. ישנם מסלולי משכנתא רבים וניתן גם לשלב בין מספר מסלולים. בנק רציני ומקצועי, יציע לכם כמה הצעות, בהתאם לצרכים שלכם. מומלץ לפנות גם לבנקים הגדולים (בנק הפועלים ובנק לאומי למשל), גם לבנקים הבינוניים (בנק דיסקונט והבנק הבינלאומי) וגם לבנקים הקטנים (בנק איגוד ובנק ירושלים ועוד). לבנקים הקטנים, אשר רוצים למשוך לקוחות חדשים, יש לא פעם הצעות אטרקטיביות למדי, לא פחות מאשר לבנקים הגדולים והבינוניים. יש למסור לבנקים אליהם אתם פונים את כל הנתונים הרלוונטיים לכם ולחכות להצעות שלהם. בחלק מהמקרים ניתן לעשות את השלב הזה באמצעות האינטרנט או בטלפון ובבנקים מסויימים תצטרכו להגיע לפגישה עם נציג הבנק. לכל אורך הדרך בתהליך השוואת המשכנתאות, מומלץ להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום, על מנת לקבל מושג אילו ריביות נהוגות בשוק, איזה מסלול הוא המתאים לכם ביותר ועוד. ניתן להתייעץ גם עם היועצים של הבנקים עצמם, אך כדאי גם להתייעץ עם יועץ חיצוני שהוא לרוב אובייקטיבי יותר.

 

בסיום התהליך של השוואת המשכנתאות תוכלו לבחור את ההצעה המתאימה לכם ביותר, שהיא לרוב תהיה ההצעה בה תשלמו מדי חודש הכי פחות לבנק.