השוואת משכנתאות - חיסכון אדיר!

כיצד ניתן לחסוך הון עתק באמצעות השוואת משכנתאות? לאחר השוואת משכנתאות - כיצד מחליטים? כל התשובות בפנים

אין כל ספק כי מי שמחפש דירה למכירה ועליו גם לקחת הלוואת משכנתא - חייב לבצע השוואת משכנתאות אם הוא רוצה לחסוך אלפי (ולעיתים אפילו עשרות אלפי) שקלים. השוואת משכנתאות היא חיסכון אדיר וכל מי שמבין קצת בתחום ימליץ לכם לעשות זאת ולא ללכת עם הבנק הראשון שיציע לכם משכנתא... באמצעות השוואות משכנתאות מעמיקה תוכלו לאתר את ההלוואה המשתלמת ביותר עבורכם, הן מבחינת תנאי התשלום, הן מבחינת מועדי התשלום וכמובן גם מבחינת סכומי התשלום החודשיים. עוד על השוואת משכנתאות בכתבה הבאה.

 

כיצד ניתן לחסוך הון עתק באמצעות השוואת משכנתאות?

באמצעות השוואת משכנתאות איכותית ניתן לחסוך הון עתק. זה מתחיל מכמה אלפי שקלים בשנה בזכות השגת ריביות טובות יותר, ויכול להגיע גם לעשרות אלפי שקלים במשך כל תקופת התשלום. רוב האנשים לא ממש מבינים במשכנתאות ואין להם מושג כיצד יש לחשב את התשלום החודשי. רוב האנשים גם לא מבינים כי כל עשירית האחוז שיורידו לכם בריבית משמעותה סכומים גדולים שתחסכו לאורך שנים. לכן, השוואת משכנתאות יכולה לגרום לכם לחיסכון אדיר ומומלץ לא לוותר עליה. אין זה עניין מסובך כלל וכלל. כל מה שצריך לעשות זה ליצור קשר עם 3-4 בנקים, לומר להם את הנתונים שלכם ולקבל הצעות למשכנתא. לאחר שמקבלים כמה הצעות יש להשוות בין הריביות אותן מציעים הבנקים, בין סוגי המסלולים המוצעים (למשל - משכנתא ללא הצמדה למדד, משכנתא צמודה לדולר, משכנתא עם ריבית קבועה, עם ריבית משתנה וכו'). כדאי גם לבצע השוואה של זמן ההחזר האפשרי אותו מציע כל בנק. רק לאחר שמשווים בין כל הפרמטרים של המשכנתא, ניתן לחשב מה יהיה ההחזר החודשי (ניתן להיעזר במחשבון משכנתא) ואיזו משכנתא היא המשתלמת ביותר עבורכם (כלומר - איזו משכנתא תהיה הזולה ביותר).

 

לאחר השוואת משכנתאות - כיצד מחליטים?

מומלץ מאוד לקבל את כל הנתונים מהבנקים השונים ואם אפשר גם להיפגש באופן אישי עם פקידי הבנקים המציעים לכם משכנתאות. זהו השלב בו כדאי להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום (כלכלנים, רואי חשבון, יועצי משכנתאות ועוד), על מנת שיהיו לכם כלים איכותיים להשוואה בין ההצעות השונות. את ההשוואה יש לבצע באופן מעמיק ומקצועי, תוך התחשבות בכל הפרמטרים שחשובים לכם במיוחד. אם חשוב לכם שההחזר החודשי יהיה כמה שיותר נמוך - בחרו משכנתא שתיתן לכם זאת. לעומת זאת, אם חשוב לכם להחזיר את המשכנתא כמה שיותר מהר (גם אם זה אומר שתשלמו יותר כל חודש) - בחרו משכנתא שזמן ההחזר שלה הוא הנמוך ביותר. ובמילים אחרות - יש להתאים את המשכנתא לצרכים הספציפיים שלכם וזהו חלק בלתי נפרד מהשוואת המשכנתאות. וכמובן - לעולם אל תיקחו משכנתא שלא תוכלו לעמוד בהחזרים שלה ויש לוודא זאת כבר בשלב השוואת המשכנתא