השוואת משכנתא - דגשים חשובים

כיצד מבצעים השוואת משכנתא? השוואת משכנתא - דגשים חשובים

אחד מהשלבים החשובים ביותר בתהליך של רכישת דירה הוא השלב של השוואת משכנתא בין הבנקים השונים. לרוב האנשים אין את ההון העצמי הדרוש על מנת לרכוש דירה בלי עזרה של הבנק, ולכן יש צורך בעריכת סקר שוק מעמיק ומקיף אודות תחום המשכנתאות. השוואת משכנתא איכותית תחסוך לכם כסף רב במהלך השנים, לעיתים עד כדי עשרות אלפי שקלים ויותר. עוד על הנושא של השוואת משכנתא בין הבנקים השונים לפני רכישת דירה בכתבה הבאה.

 

כיצד מבצעים השוואת משכנתא?

תהליך של השוואת משכנתא הוא ארוך ולעיתים אף מייגע אך הוא בהחלט הכרחי! לפני שלוקחים הלוואת משכנתא מהבנק, חשוב מאוד לקבל כמה הצעות ממספר בנקים (לפחות 3) ולהשוות ביניהן. הבדל של אפילו עשירית האחוז בריבית אותה הבנק גובה יכול לעלות לכם אלפי שקלים. כמו שכאשר רוכשים רכב, סלון או מחשב חדש עושים השוואת מחירים, כך בוודאי יש לעשות כאשר לוקחים הלוואה כל כך גדולה (של מאות אלפי שקלים ולעיתים אפילו מיליוני שקלים). לכן - התהליך של  השוואת משכנתא הוא קריטי ויש לבצע אותו ביסודיות, בסבלנות ובחוכמה. השלב הראשון הוא להחליט עם עצמכם כמה כסף אתם צריכים, מהו סכום ההחזר החודשי שתוכלו לעמוד בו ולכמה שנים אתם רוצים את המשכנתא. לאחר שהחלטתם את החלטות הללו, הגיע הזמן לפנות למספר בנקים ולקבל הצעות. הבנקים יבקשו מכם מסמכים ועדויות אודות ההכנסות שלכם, הנכסים שלכם והיכולת הכלכלית שלכם באופן כללי. על סמך כל הנתונים הללו יחליט הבנק אם לתת לכם משכנתא ובאיזה סדר גודל. רק לאחר שתקבלו מספר הצעות מכמה בנקים, תוכלו להחליט איזו הצעה היא המתאימה לכם ביותר.

 

השוואת משכנתא - דגשים חשובים

כאשר מבצעים השוואת משכנתא חשוב מאוד להשוות בין הריביות אותן מציעים הבנקים השונים, אך זהו אינו הקריטריון היחיד שיש לבדוק. שימו לב גם לסוגי המסלולים אותם מציע כל בנק ולמגוון שלהם. יש בנקים שפחות אוהבים לתת משכנתאות בריביות קבועות, אך יכול להיות שדווקא סוג זה של משכנתא מתאים לכם (מכיוון שאתם שונאי סיכון). חשוב מאוד להחליט על המסלול של המשכנתא (צמודת פריים, צמודה למדד, לא צמודה וכו',) ולוודא שבבנק בו אתם שוקלים לקחת משכנתא קיימים המסלולים שמתאימים לכם. כמובן שיש גם משמעות לגובה העמלות, הקנסות, דמי פתיחת התיק ולסכומים נוספים אותם גובה הבנק. זכרו כי על הכל ניתן ורצוי להתמקח וכי בהחלט ניתן להוריד עלויות באמצעות משא ומתן קשוח ויעיל. הבנק צריך אתכם לא פחות מאשר אתם צריכים אותו והתחרות על הלקוחות בין הבנקים השונים היא גבוהה מאוד. לכן, הכוח הוא גם בידיים של הלקוחות וניתן בהחלט להשתמש בכך על מנת להוריד עלויות.

 

 

לסיכום - לעולם אין לקחת משכנתא ללא השוואת משכנתא איכותית ויעילה אשר יכולה לחסוך לכם הון עתק!