הקשר בין בית וביטחון

כיצד הופכים בית לבטוח? יש לכך לא מעט שיטות. חיזוק הבניין, השתתפות בתמ''א 38 ועוד.

כמעט כל מי שיש לו בית משלו מאמין במשפט "ביתי הוא מבצרי". במדינת ישראל למשפט זה יש משמעות כפולה ומכופלת. בכל מספר שנים עוברים תושבי ישראל מבצע או מלחמה, וחלק מהתושבים מרגישים בטוחים מאוד דווקא בביתם (ואילו אחרים קצת פחות...). אז כיצד ניתן להפוך את הבית שלנו למקום בו אנו מרגישים הכי בטוחים? יש לכך לא מעט שיטות - חיזוק הבניין, השתתפות בתמ"א 38, בניית ממ"ד לבית, מיגון הבית (באמצעים טכנולוגיים) ועוד. בכתבה זו נפרט מעט על אודות הקשר בין הבית שלנו להרגשת הביטחון האישית שלנו.

 

כיצד הופכים בית לבטוח?

 

בימים של מבצעים ומלחמות (כמו למשל מבצע "צוק איתן"), אנו רוצים להרגיש בטוחים בבית שלנו. עבור תושבים רבים (בעיקר תושבי הדרום במבצע האחרון), זו היתה משימה קשה למדי. גם עבור תושבי איזורים אחרים זה היה מאמץ לא פשוט, אך בכל זאת, באמצעות כמה פעולות ניתן להפוך את ביתנו למבצרנו. למשל - בניית ממ"ד יכולה בהחלט להפוך את ההרגשה שלנו לטובה יותר. כל בית חדש שנבנה כיום נבנה עם ממ"ד, אך ניתן להוסיף ממ"דים גם לבתים בבניינים ישנים. יש לכך עלות כמובן אך עבור רבים היא שווה את הרגשת הביטחון שהממ"ד מקנה. ניתן גם להשתתף בפרוייקט תמ"א 38 או פינוי בינוי, בו הבניין משופץ ומשודרג. בכל הפרוייקטים הללו הבניינים מחוזקים (בעיקר לקראת רעידת אדמה אפשרית) ולכל דירה מוסיפים ממ"ד. מלבד הוספת ממ"ד או חיזוק הבניין, ניתן בהחלט גם להצטייד במגוון רחב של אמצעי אבטחה, למשל - דלתות חזקות, אזעקות משוכללות, טלוויזיה במעגל סגור, מצלמות אבטחה ואפילו שמירה אנושית. כל האמצעים האלה עולים כמובן כסף, אך יש להם השלכה ישירה על הרגשת הביטחון שלנו. אז אם אתם רוצים להרגיש בטוחים בבית שלכם, אלה הם רק חלק מהאמצעים העומדים לרשותכם.

 

לא לשכוח לבצע סקר שוק מקיף!

 

כאשר ממגנים את הבית או משפצים אותו, חשוב מאוד לבצע סקר שוק ולהשוות עלויות ומחירים. הרגשת הביטחון היא חשובה מאוד, אך לא לכולם יש את האמצעים לכך. סקר שוק מקיף יחסוך לכם אלפי שקלים ולעיתים אפילו מעבר לכך. את סקר השוק ניתן כיום לבצע באמצעות האינטרנט (אתרי השוואות מחירים למשל), אך בהחלט מומלץ גם להתייעץ עם מומחים בתחום. יש לא מעט אנשי מקצוע העוסקים בתחום של מיגון ואבטחה, פרוייקטים של תמ"א 38, בניית ממ"דים ועוד. לכן, שילוב של סקר שוק מקיף ושיחות עם אנשי מקצוע מובילים בתחום, יובילו אתכם אל העסקאות המשתלמות ביותר בתחום זה.

 

לסיכום, הרגשת הביטחון בבית שלנו היא אישית מאוד. חלק ירגישו בטוחים בכל בית בו יגורו, ואילו אחרים יהיו זקוקים לסיוע מבחוץ. אם אתם נמנים על הקבוצה השניה, כתבה זו תוכל לסייע לכם להרגיש בטוחים יותר בביתכם, וכך תוכלו לומר בלב שלם את המשפט: "ביתי הוא מבצרי".

 

למגוון נכסים