הצטרפות לקבוצת רכישה - מה חשוב לבדוק?

בכתבה זו ננסה לפרט מהן הבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע לפני שמחליטים להצטרף לקבוצת רכישה מסויימת. אז אם אתם שוקלים להצטרף לקבוצת רכישה, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם.

אחת מהדרכים הטובות ביותר להוזיל את עלות הדירה שברצונכם לרכוש היא להצטרף לקבוצת רכישה. אם תצטרפו לקבוצת רכישה איכותית, מקצועית ובעלת ניסיון בתחום, תוכלו לחסוך עשרות אחוזים ולרכוש דירה במחיר זול מאוד. כמובן שלקבוצות רכישה יש גם 'מוקשים' וצריך לדעת כיצד להתגבר עליהם. בכתבה זו ננסה לפרט מהן הבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע לפני שמחליטים להצטרף לקבוצת רכישה מסויימת. אז אם אתם שוקלים להצטרף לקבוצת רכישה, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם.

 

כמה מילים על קבוצות רכישה

מהי בעצם קבוצת רכישה? המדובר בקבוצה של אנשים המתארגנת יחד והופכת למעשה להיות 'הקבלן' של הפרוייקט. קבוצת רכישה למעשה דואגת לכל הפרוייקט מתחילתו ועד סופו, וכך חוסכת לא מעט כסף, ובמיוחד את העלות של הקבלן. מלבד החיסכון של הקבלן (מכיוון שאנשי קבוצת הרכישה משמשים כקבלנים), ניתן גם לבחור באופן עצמאי את בעלי המקצוע שיעבוד בפרוייקט (וכך לחסוך כסף), לבחור באופן עצמאי את הקרקע, את החומרים ולמעשה כל דבר הקשור לפרוייקט. כאשר עושים זאת נכון - אפשר להוזיל את העלות בעשרות אחוזים. יש כמובן גם לא מעט חסרונות ואף סיכונים. אם לאנשי קבוצת הרכישה אין ידע רב בתחום הנדל'ן, אפשר גם ליפול. יש נושאים רבים שצריך להבין בהם - עלויות של אנשי מקצוע וחומרי עבודה, פרוצדורות מנהלתיות מול הרשות המקומית, הליכים בירוקרטיים, חוקי מדינה (בעיקר בכל הקשור לתכנון ובניה) ועוד. וכמובן - יכולות להיות גם מריבות וחילוקי דעות בין חברי קבוצת הרכישה לבין עצמם, ולכן חשוב שיהיו כמה 'מנהיגים' איכותיים בקבוצת הרכישה שיארגנו את כל העניינים. לכן, בטרם נכנסים לקבוצת רכישה מסויימת, יש לערוך כמה בדיקות חשובות.

 

אז מה חשוב לבדוק?

הבדיקה הראשונה ואולי החשובה ביותר שיש לבצע היא בדיקה מעמיקה מיהם המארגנים של קבוצת הרכישה. כדאי מאוד להצטרף רק לקבוצות רכישה שהמארגנים שלהן הם בעלי ניסיון רב וחשוב מכך - הצלחה מוכחת עם פרוייקטים קודמים. ככל שהמארגנים של קבוצת הרכישה הם בעלי ניסיון רב יותר ועם פרוייקטים מוצלחים רבים מאחוריהם, כך גדלים הסיכויים להצליח. אך מעבר ל'הון האנושי' של קבוצת הרכישה, יש לבדוק כמה נושאים נוספים. מומלץ לעבור לעומק על החוזה עליו חותמים על מנת לוודא שאין חילוקי דעות בין חברי הקבוצה. לא פעם חילוקי דעות אלה מפילים את הפרוייקט, ולכן חשוב להגן על כל חברי הקבוצה באמצעות חוזה איכותי לאחר שכל הפרטים נסגרים. חשוב לבדוק גם את כל הנושא של המיסוי ומומלץ להתייעץ עם עורך דין המתמחה במיסים. יש לברר עם הבנקים אם אכן ניתן לקבל אשראי עבור הפרוייקט. ללא אשראי מתאים מהבנקים לא יהיה ניתן להתקדם מכיוון שתשלומים רבים משולמים מראש במקרה של קבוצות רכישה. וכמובן, יש לברר את כל הקשור לחקיקה ובירוקרטיה מול הרשויות ולוודא שהכל ברור ומוסדר. רצוי מאוד שאחד מאנשי הקבוצה (או יותר) ידע כיצד להתנהל בצורה נכונה מול כל הרשויות הרלוונטיות.

 

אם תבצעו את כל הבדיקות המקדמיות בצורה יעילה ואיכותית, תוכלו באמצעות קבוצת רכישה לחסוך כסף רב ולרכוש דירה חדשה במחיר זול במיוחד!