המשך המסע אל עבר דירת החלומות - מחשבון משכנתא (פרק 4)

היכן ניתן לאתר מחשבון משכנתא וכיצד נעזרים בו? כיצד מזינים נתונים למחשבון משכנתא?

לאחר שערכו שי וענת השוואת משכנתאות, הבינו הזוג כי הגיע הזמן להחליט איזו הצעה היא הכי משתלמת להם. איך כיצד ניתן להחליט? שאלו את עצמם שי וענת... גם הפעם נותרו חסר אונים מול כל הנתונים, הריביות וסוגי המשכנתאות ולא ידעו מה לעשות. אבי, חברתם המתווך, הגיע שוב לעזרתם, והציע להם להיעזר במחשבון משכנתא, על מנת לחשב איזו הצעה היא הטובה ביותר. שי וענת מעולם לא שמעו על מחשבון משכנתא, אך אבי הסביר להם כי יש אין ספור מחשבוני משכנתא באינטרנט וכי השימוש בהם הוא פשוט מאוד! כל מה שאתם צריכים לעשות, כך הסביר אבי, הוא להקליד בגוגל את המושג "מחשבון משכנתא" ותגיעו לאין ספור תוצאות.

 

היכן ניתן לאתר מחשבון משכנתא וכיצד נעזרים בו?

שי וענת יצאו לדרך והקלידו בגוגל את המונח "מחשבון משכנתא". מייד הגיעו לתוצאות רבות וגילו שרוב המחשבונים דומים מאוד אחד לשני. לאחר מחקר קצר, גילו שי וענת כי מחשבון משכנתא איכותי מאפשר להזין אליו נתונים רבים כמו סכום ההלוואה אותה רוצים לקחת, תקופת ההחזר הרצויה ללווים, ההחזר חודשי הרצוי להם ונתונים נוספים כמו מדדים, ריביות ועוד. לאחר שמזינים את כל הנתונים הללו ניתן בלחיצת כפתור לראות כיצד משתנה ההחזר החודשי אם משנים את כל אחד מהנתונים. אך כיצד עושים זאת בצורה חכמה? כיצד להזין את הנתונים בצורה כזו, שהם ידעו כמה בדיוק יהיה עליהם לשלם בכל חודש? גם לכך היתה לאבי תשובה.

 

כיצד מזינים נתונים למחשבון משכנתא?

אבי הסביר לשי וענת, כי לאחר שקיבלו הצעות שונות מכמה בנקים ואיתרו מחשבון משכנתא שנראה להם מהימן, עליהם להזין את הנתונים של כל הצעה. יש להזין את הנתונים באופן מסודר וללא טעויות. חשוב מאוד להזין כל הצעה בנפרד, ואז יהיה ניתן להשוות בין ההצעות. למשל – בכל הצעה יש להזין נתונים חשובים כגון הסכום המדויק של ההלוואה המבוקשת, תקופת ההחזר הרצויה (החל משנים בודדות ועד לעשרות שנים), הריבית שהציע הבנק (או כמה סוגי ריביות עם המדובר בתמהיל של כמה מסלולים), המדד הצפוי במשק, סוג הריבית (קבועה או משתנה) ועוד. כל הנתונים הללו יתנו יחד את ההחזר החודשי שיהיה עליכם לשלם, כך הסביר אבי. כמובן שכל שינוי בכל נתון, ישנה את גודל ההחזר החודשי, וכך ניתן יהיה לבחון כל שינוי בריבית או במדד. זוהי דרך נהדרת להשוות בין הצעות שונות וגם מאוד קלה ופשוטה. לא צריך להבין בכלכלה או במתמטיקה, אלא פשוט להזין את הנתונים של הבנקים השונים ולבדוק היכן ההחזר יהיה הכי נמוך!

 

מכל, כך הסביר אבי, הוא שניתן באמצעות מחשבון משכנתא לחסוך כסף רב שלאורך שנים ארוכות יכול להגיע לאלפי שקלים ולעיתים אפילו מעבר לכך. אין ספק כי מחשבון משכנתא הוא כלי שיכול לחסוך כסף לטווח ארוך, ולכן חשוב לדעת כיצד להשתמש בו בצורה חכמה ויעילה!