המשך המסע אל עבר דירת החלומות (פרק 3)

מדוע בכלל כדאי לבצע השוואת משכנתאות? כיצד עורכים השוואת משכנתאות? כל התשובות.

השוואת משכנתאות בדרך לרכישת הדירה ....

שי וענת החליטו לאחר מחשבה ארוכה לרכוש דירה (לאחר שלא מצאו דירה להשכרה) ותוך זמן קצר איתרו 3 דירות שיכולות להתאים להן - דירה ברמת גן במחיר של 1.9 מיליון שקלים (זהו מחיר מעל התקציב שלהם העומד על 1.8 מיליון שקלים), דירה בבת ים במחיר של 1.7 מיליון (אך באיזור שהם פחות אוהבים) ודירה בחולון במחיר של 1.8 מיליון שקלים (אם כי דירה זו מעט קטנה). לאחר התלבטויות רבות והתייעצות עם אבי, חברם המתווך, החליטו שהדירה ברמת גן היא הדירה שהם רוצים ללכת עליה. זוהי דירות החלומות שלהם... אך היתה בעיה לא קטנה - הדירה היא במחיר של מאה אלף שקלים מעל התקציב של שי וענת. כעת הגיעו הזוג לשלב של סבב שיחות עם הבנקים והשוואת משכנתאות. שי וענת קיוו, כי עם משכנתא נוחה בתנאים טובים, יוכלו לעמוד בחריגה בתקציב. אך כיצד עורכים השוואת משכנתאות באופן יעיל? אבי המתווך שוב בא לעזרתם של שי וענת ונתן להם כמה עצות חכמות.

 

מדוע בכלל כדאי לבצע השוואת משכנתאות?

אבי המתווך הסביר לשי ולענת שהשוואת משכנתאות יכולה לחסוך להם סכומי כסף אדירים. אבי הציע לשי ולענת לקבל הצעות למשכנתאות מלפחות 3 בנקים, ורצוי אפילו יותר. לדברי אבי, אשר עוסק שנים רבות בתחום ומבין לעומק את עולם המשכנתאות, לכל שינוי של אפילו עשירית האחוז בריבית אותה מציע הבנק כחלק מתנאי המשכנתא, יש השפעה ישירה ומכרעת על גובה ההחזר החודשי. למשל - בנק שמציע משכנתא בריבית של 4 אחוזים לשנה, עדיף בהרבה על בנק שמציע משכנתא בריבית של 4.2 אחוזים (כאשר שאר הנתונים זהים כמובן). לכן, להשוואת משכנתאות איכותית ומעמיקה יש חשיבות רבה! שי וענת הבינו כי עליהם לקבל הצעות מכמה בנקים עם מידע על גובה הריבית, סוג ההצמדה (למדד? לפריים? ואולי בכלל לדולר), וכמובן מספר השנים שניתן להחזיר בהן את המשכנתא. לכל הנתונים הללו יש השפעה רבה על גובה ההחזר החודשי, ולכן כדאי לבצע סקר שוק מקיף הכולל השוואת המשכנתאות בין מספר בנקים. אך כיצד עושים זאת?

 

כיצד עורכים השוואת משכנתאות?

כמו במקרה של חיפוש דירה להשכרה ולאחר מכן חיפוש דירה למכירה, לשי ולענת לא היה כל ניסיון בתחום של השוואת משכנתאות. לכן, הם התייעצו עם מספר מכרים שלהם שמבינים בנושא, עם אבי חברתם המתווך וגם עם פקיד הבנק בו הם מנהלים את חשבונם. כולם הציעו להם לקבל הצעות כתובות ומסודרות ממספר בנקים ולערוך השוואת ביניהן. כחלק מהתהליך, יש לקבל כמה נתונים חשובים, כך הוסבר לשי ולענת, למשל: מהו שיעור הריבית שהבנק יגבה מכם עבור המשכנתא? האם יש לבנק מגוון גדול של מסלולי משכנתא ואם כן - אילו מסלולים? מהם התנאים של כל מסלול אותו מציע הבנק? אילו הנחות והטבות יכול הבנק להעניק לכם? ואלה הן רק חלק מהשאלות...

 

כמעט כולם המליצו לשי ולענת להתייעץ עם יועץ משכנתאות איכותי, ורק בסיום התהליך וקבלת כל הנתונים ממספר בנקים, לבצע החלטה מושכלת – איזו הצעה למשכנתא היא המשתלמת והמתאימה ביותר לצרכים הספציפיים של שי וענת!