הממשלה אישרה תוכנית האוצר להגדלת היצע הדירות

במסגרת התוכנית תתמרץ הממשלה הסבת משרדים לדירות ותיתן מענקים וסובסידיות לרכישת דירות רוויות חדשות בפריפריה; בנוסף: זוגות צעירים מחוסרי דיור שירכשו דירה בפריפריה יזכו להטבה בשווי 100 אלף שקלים

כתבתו של תומר אביטל מהאתר כלכליסט


הממשלה אישרה היום (א') את תוכנית האוצר להגדלת היצע הדירות, במטרה להקל על מצוקת הדיור. במסגרת התוכנית תתמרץ הסבת משרדים לדירות ותיתן מענקים וסובסידיות לרכישת דירות רוויות חדשות בפריפריה. בנוסף, הממשלה אישרה כי זוגות צעירים מחוסרי דיור שירכשו דירה בפריפריה יזכו להטבה בשווי 100 אלף שקלים.

 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר בישיבת הממשלה כי "הפתרון למשבר טמון בשני צעדים גדולים: הרפורמה במינהל מקרקעי ישראל שיש להשלים בחקיקה, והוד"לים (ועדות דיור לאומיות) שעלינו לסיים את עד לפגרת הקיץ. אך היום נאשר צעדים נוספים".

 

נתניהו הסביר כי אחת ההחלטות תמריץ "הכנסה לשוק הדיור של דירות קיימות, דירות המשמשות כיום כמשרדים, ובטווח של שנה וחצי דירות כאלו יזכו לפטור ממס שבח". לדבריו "מדובר בעשרות אלפי דירות למכירה בפוטנציה - זה יקל על הדיור. כשיש יותר דירות, אנחנו גורמים לכך שמגמת המחירים תרד למטה, ולא תלך למעלה".

 

שר האוצר, יובל שטייניץ, הוסיף כי "אנו מעבירים היום בממשלה צעדים דרמטיים להסבת עשרות אלפי דירות המשמשות כמשרדים לדיור. זה ישנה את מחירי הדיור בישראל כבר בחודשים הקרובים". 

 

 כתבתו של תומר אביטל מהאתר כלכליסט