המדריך למתחילים – ביטוח משכנתא

מדוע ביטוח המשכנתא הינו חיוני עבורכם? אז מה הוא ביטוח המשכנתא ומה הוא כולל? כל התשובות בפנים

בתור זוג צעיר בתנאי שוק הנדלן של היום כבר הספקתם להתרגל למונח "משכנתא" וכל הנלווה אליו: ריביות, אחוזים, הצמדות, מחזור משכנתא, הלוואות וכו'. אך קיים גם ביטוח משכנתא, אותו חשוב לצרף למשוואה בעת חישוב ההוצאות וסקר השוק לקראת רכישת דירה חדשה.

 

מדוע ביטוח המשכנתא הינו חיוני עבורכם?

ביטוח המשכנתא הינו תנאי הנדרש על ידי הבנק – או כל גוף אחר אליו פניתם בבקשה למשכנתא – בכדי לבטח את ההשקעה שלו בנכס, וכך הביטוח הינו בעצם תנאי חובה לקבלת המשכנתא . בעברעלויות ביטוח המשכנתא של הצעירים כיסו את הוצאות ביטוח המשכנתא של האוכלוסיות המבוגרות, אך כיום הצעירים, לוקחי המשכנתאות שהינם מתחת לגיל 40, מקבלים תנאי ביטוח משכנתא אטרקטיביים בהרבה.

 

אז מה הוא ביטוח המשכנתא ומה הוא כולל?

תפקידו של ביטוח המשכנתא הוא לבטח את הבנק או הגוף המלווה במקרה של פגיעה בנכס או ביטוח ריסק במקרה של מוות. לפיכך ביטוח המשכנתא לצעירים, כמו למבוגרים, כולל שני סוגי ביטוח עיקריים :

 

ביטוח מבנה למשכנתא

ביטוח המבנה אינו קשור לגילו של בעל המשכנתא, אלא למבנה של חלל המגורים הנרכש. ביטוח זה בא לכסות כל נזק פיזי שיגרם למבנה ולמערכות הבלתי נפרדות ממנו כגון צנרת, חלונות, ארונות מטבח, מערכת הסקה, דוד שמש ועוד. כל זאת על פי המפורט בפוליסה, כלומאר – התנאים המדויקים ישתנו מפוליסת ביטוח אחת לשניה.