המבוגרים מעדיפים במגורים בדיור מוגן בעל אופי מרכז אירופי

17% מהמבוגרים מגלים עניין למגורים בדיור מוגן בעל אופי מרכז אירופי.

בבדיקת מעקב שמבצעת רשת מעונות אירופה ישראל התברר, כי 17% מהמבוגרים גילו עניין למגורים בדיור מוגן בעל אופי מרכז אירופי. מתוך 1,000 מקבלי אגרות, שנבדקו, 100 ביקשו לשלוח אליהם חוברת הסברה מפורטת יותר, 50 פנו במכתב להנהלת רשת מעונות אירופה, ו-20 ביקרו בבתי הרשת והחל משא ומתן איתם.

 

אחד משני הבתים ברמת גן שבהם נערך הסקר, בית "אניטה מילר כהן" עבר לאחרונה שיפוצים יסודיים, בסכום של כ-30 מיליון שקל והרחיב את שורותיו ורווחת אוכלוסייתו.

 

בית "אניטה מילר כהן", מרשת מעונות אירופה, השייך לחברת מעונות הורים (ח.מ.ה) של ארגון יוצאי מרכז אירופה, הוא בית דיור מוגן בעל אופי אוסטרי צ'כי. מנהלי הבתים מאפשרים לדיירים להיות מודעים לכל המהלכים, כמו למשל לכל הליכי השיפוץ, שנמשכו כשנתיים. שומרים על פרטיות, אבל בשיתוף פעולה וכן הלאה.

 

דיירי בתי הרשת נהנים ממגוון של פעילויות חברתיות, תרבותיות וספורטיביות, לדוגמא, חוגים, הדיירים משתתפים בחוגי בוקר ואחר הצהריים, שהבית מציע להם.

 

4 פעמים בשבוע מתקיימים אירועי ערב – סרטים, מוסיקה וספרות ואירועים הפתוחים לקהל הרחב: פעם בחודש שבתרבות ומועדון ברידג'. עוד ראוי להדגיש, כי הדיירים נהנים גם מטיפול רפואי צמוד ותזונה בריאה וטעימה.

 

חברת מעונות הורים (ח.מ.ה) של ארגון יוצאי מרכז אירופה, מפעילה שלושה בתי הורים,שניים ברמת חן ואחד בירושלים. ארגון יוצאי מרכז אירופה מצטיין בהשקפת עולם ליברלית ופועל כמלכ"ר בתחומי הרווחה והתרבות. הארגון הוקם בשנת 1932 כהתאחדות של עולי גרמניה בת"א ובשנת 1938 התאחד הארגון עם התאחדות עולי אוסטריה.