היישוב מזכרת בתיה – ה''דובדבן'' שבקצפת באזור השפלה

''מבין ישובי השפלה, מזכרת בתיה נמצאת במקום טוב באמצע'' – מציין נדב בריח סמנכ''ל השיווק בקבוצת נווה העיר – ''כ – 40 דקות נסיעה לכל כיוון''.

במושבה כ – 3,000 יחידות דיור ועתידות להיבנות בה בשנים הקרובות עוד כ – 2,000 יחידות דיור, מה שיגדיל את האוכלוסייה לכ – 18 אלף תושבים.  עתודת הקרקע לבנייה נוספת כוללת 600 יחידות דיור שבשלב זה לא ממומשת.

 

בריח אומר כי כיום פועל ראש המועצה מאיר דהן לשפר את עורקי התחבורה ביישוב. הרחבת כביש 411 בין מזכרת בתיה לכביש 6 והקמת מחלף ירידה לכביש. בנוסף ישנה פעילות להרחבת מסילת רכבת הפרברים שתעבור מתל אביב לבאר שבע עם עצירה במזכרת בתיה, העניין אושר במוסדות תכנון של הוועדה לתשתיות לאומיות וממתינים לאישורי הביצוע והמימון במשרד האוצר.

 

כמו כן, מוסיף בריח, ישנה תוכנית לסלילת טיילת מהיישוב לאורך נחל עקרון עד למעיינות גיבתון, שם יש שמורת טבע מוכרזת, מתוכנן להקים אגם מלאכותי לאגירת מי גשמים, סלילת שבילי אופניים והקמה של אזור נופש ותיירות חקלאית מדרום לכביש 411 על שטח של כ – 1,000 דונם עם יקבים, חוות סוסים ומסעדות אורגניות.

 

הגאות ביישוב הולכת וגוברת, מציין בריח. כך למשל משפחה שרכשה דירת גן בשנת 2007 בשטח של כ – 100 מ"ר עם גינה תמורת 900 אלף שקל בלבד, כיום דירתם מוערכת במחיר של כ – 1.550 מיליון שקל.  "והם לא היחידים" – אומר בריח סמנכ"ל שיווק בקבוצת נווה העיר – בעשור האחרון הפכה מזכרת בתיה מוקד משיכה לזוגות צעירים ואוכלוסייה אמידה שמגיעה מאזור השרון, המרכז, השפלה וירושלים. אלה זיהו את הפוטנציאל הכלכלי של המושבה".

 

המחירים במזכרת בתיה – מסביר בריח, קפצו בשלוש השנים האחרונות בשיעור של כ – 50%. כך למשל אם נמכר מגרש לפני שלוש שנים במחיר ממוצע של 1,450 אלף שקל למ"ר, כיום נמכרים מגרשים לפי מחיר ממוצע של כ – 2,700 אלף שקל למ"ר. דירת גן בשטח של כ – 130 מ"ר בפרויקטים המדורגים נמכרה לפני כשלוש שנים במחיר ממוצע של כמיליון שקל, כיום אותה דירה נמכרת תמורת כ – 1.600 מיליון שקל.

 

בחודשים האחרונים נפתחה לשיווק שכונת בר לב הממוקמת מדרום לשכונת רבין, המיועדת לבניית כ – 1,600 יחידות דיור, 400 מהן בבניה רוויה והיתר בבניה צמודת קרקע. בריח מציין כי הוא צופה שתגיע אוכלוסייה חזקה שמזהה את הפוטנציאל הטמון ביישוב מזכרת בתיה. הוא מדווח כי כרגע נפתחו לשיווק כ- 40 יחידות דיור בפרויקט "אוזן במזכרת בתיה", פרויקט יוקרתי הכולל בתוכו 4 מבנים בבניה נמוכה. בפרויקט זה לדוגמה נמכר דופלקס גן, בשטח של כ – 170 מ"ר עם גינה בשטח של כ - 100 מ"ר, במחיר של כ – 1.800 מיליון שקל,  דירת 4 חדרים, בשטח של כ – 100 מ"ר עם מרפסת בשטח של כ – 11 מ"ר בקומה השנייה, נמכרה במחיר של כ – 1.380 מיליון שקל.

בריח אומר, כי היישוב מזכרת בתיה הינו ה"דובדבן" שבקצפת מבין כל ישובי השפלה, וכי איננו רואה מצב של ירידת מחירי הדירות, הוא צופה כי במהלך שנת 2011 תהיה אף עליית מחירים מתונה של בין  10% - 20% .