הטבות מס בפריפריה

אילו הטבות מס יש בפריפריה? כיצד מאתרים דירה בפריפריה? כל התשובות בפנים

ישנם לא מעט יישובים בארץ אשר מקבלים הטבות מס רק בזכות העבודה שהם נמצאים בפריפריה. הסיבה לכך היא פשוטה - המדינה רוצה לעודד כמה שיותר אנשים לגור בפריפריה ממגוון רחב של סיבות, וחלק מהעידוד הזה בא לידי ביטוי בהטבות מס משמעותיות אותן מקבלים אנשים הבוחרים לגור בדרום, בצפון או באיזורים נוספים הנחשבים יישובי פריפריה. ובמילים אחרות - כל מי שגר בערים כמו קריית שמונה או שדרות למשל (וכן רשימה נוספת של יישובים), ישלם פחות מס הכנסה ובשיעור די ניכר. ההטבות הללו גורמות לכך שיותר אנשים בוחרים לגור באיזורי הפריפריה ויש לכך יתרונות רבים! עוד על הטבות מס בפריפריה בכתבה הבאה.

 

אילו הטבות מס יש בפריפריה?

ההטבה המרכזית היא הטבה במס ההכנסה. ישנה רשימה של יישובים המפורטים בחוק, אשר מקבלים הטבות מס בצורה של זיכויים. למשל - תושבי יישובי גבול הצפון נהנים מזיכוי מס משמעותי מההכנסה החייבת שלהם וכך גם ישובים נוספים המפורטים בפקודת מס ההכנסה. הזיכויים יכולים להגיע עד לכדי עשרות אחוזים מההכנסה החייבת וזה בהחלט משמעותי. ישנם ישובים ספציפיים המוזכרים בחוק כגון קריית שמונה, שדרות, יישובי הנגב המערבי ועוד, אשר נהנים מהטבות מס גבוהות במיוחד. ואכן, בזכות ההטבות, משתלם יותר לאנשים לגור במקומות הללו. לא כולם חייבים לגור בתל אביב או במרכז הארץ וניתן בהחלט לבחור לגור גם בפריפריה, אך מכיוון שלא מספיק אנשים עושים את הבחירה הזו המדינה מעניקה הטבות מס, וכך למעשה גורמת למצב בו יותר ויותר אנשים בוחרים לגור בפריפריה.

 

כיצד מאתרים דירה בפריפריה?

אם כבר החלטתם לנצל את הטבות המס ולחפש דירה באחד מיישובי הפריפריה (ויש רבים כאלה), תצטרכו כמובן קודם כל לאתר דירה מתאימה. בין אם המדובר בדירה בקריית שמונה, נתיבות, קצרין או בנגב, חשוב מאוד לעבור על לוחות הדירות באינטרנט ולהזין את הנתונים הספציפיים שרלוונטיים לכם (מבחינת האיזור בארץ, מספר חדרים, גודל הדירה וכמובן גם המחיר). כמובן שיש לקחת בחשבון גם את הטבות המס שיש באיזור בו אתם מתכננים לגור. לעיתים, בזכות הטבות המס הללו, ניתן להעלות את התקציב שלכם לסכום גבוה יותר. אם בכל חודש תשלמו 15-20 אחוזים פחות מס הכנסה, תוכלו להשתמש בכסף שתחסכו לתשלום המשכנתא או שכר הדירה. מלבד לוחות הדירות כדאי כמובן גם להתייעץ עם מתווכים הפועלים באיזור בו אתם רוצים לגור וגם עם חברות בנייה או חברות נדל"ן. גם המודעות בעיתונות הכתובה יכולות לשמש לכם לעזר. זכרו כי במחיר של דירת חדר וחצי בתל אביב תוכלו לגור ב"ארמון" של ממש באיזור מרוחק יותר הנמצא בפריפריה, וגם ליהנות מהטבות המס.

עבור רבים זה בהחלט משתלם ויש גם לא מעט אנשים שלא יכולים להרשות לעצמם לגור במרכז ומגורים בפריפריה הם פיתרון מושלם עבורם!