החיסכון בדירות ובנייה ירוקה

מהי בעצם בניה ירוקה? כל הדגשים החשובים!

אם אתם בונים בית או יוזמים פרוייקט נדל"ן, בנייה ירוקה יכולה בהחלט להביא לחיסכון משמעותי בהוצאות השוטפות שלכם לאחר סיום הבנייה. התחום של בנייה ירוקה הפל לאחד מהתחומים ה"מדוברים" ביותר בשנים האחרונות הן בשל הרצון לשמור על איכות הסביבה והן בשל הרצון לגרום לחיסכון בעלויות. אין כל ספק כי בנייה ירוקה שנעשית בצורה חכמה יכולה לחסוך לא מעט כסף בטווח הארוך, גם אם במהלך הבנייה היא מייקרת במעט את עלות הבנייה. יש לא מעט עקרונות של בנייה ירוקה אך המשותף לכולם הוא שהם תורמים לאיכות הסביבה ומסייעים לשמור על כדור הארץ. עוד על החיסכון בדירות באמצעות בנייה ירוקה בכתבה הבאה.

 

מהי בעצם בניה ירוקה?

בנייה ירוקה היא לא רק בנייה אלא תפיסת עולם של ממש, הגורסת כי כאשר בונים דירות חדשות, יש לבנות אותן בהתאם לעקרונות הבנייה הירוקה על מנת לשמור על איכות הסביבה. בנייה ירוקה נעשית באמצעות מוצרים ירוקים וידידותיים לסביבה, עם חומרים חוסכי אנרגיה ומתוך מחשבה מתמדת ורצון אמיתי לשמור על כדור הארץ ולא לפגוע בו. ומה זה בעצם אומר? בבנייה ירוקה עושים שימוש במשאבים טבעיים שאינם מתכלים (למשל אנרגיית רוח, אנרגיית מים, אנרגיית שמש ועוד), משתמשים כמה שפחות (ואם אפשר כלל לא משתמשים) בחומרים שפוגעים בסביבה כגון דלק או נפט למשל, וכמובן, בונים בצורה כזו שבעלי הדירה יוכלו לחסוך בחשמל ובאנרגיה. השימוש בחומרים הנחשבים ירוקים (עם תו תקן מתאים) הוא מרכזי בבנייה ירוקה וגם התכנון האדריכלי והעיצוב לוקחים בחשבון את השמירה על איכות הסביבה. בנייה מסוג זה יכולה לייקר מעט את הפרוייקט אך בטווח הארוך, אם עושים זאת נכון, היא יכולה לחסוך כסף לבעלי הדירות.

 

עוד כמה דגשים חשובים

כל מי שמתכנן לבנות בית פרטי חדש באופן עצמאי או ליזום פרוייקט נדל"ני כגון בניין משרדים, בניין עם דירות למגורים ועוד, כדאי מאוד שייקח בחשבון את עקרונות הבנייה הירוקה. ניתן לברר על נושא זה בקלות הן באמצעות חיפוש באינטרנט והן באמצעות שיחות עם ארגונים ירוקים. אם אתם רוצים לתכנן, לעצב ולבנות מבנים ידידותיים לסביבה, כדאי לנקוט בכמה שיותר אמצעים ועקרונות של בנייה ירוקה ולחסוך כסף בטווח הארוך. יש לא מעט מומחים בתחום שניתן להתייעץ עימם ובשנים האחרונות, בשל הפופולאריות הרבה של הבנייה הירוקה, קמו גם משרדי אדריכלים המתמחים בתחום זה. ככל שחולפות השנים, עולם הבנייה הירוקה הולך ומתפתח הן מבחינת הטכנולוגיה, הן מבחינת המוצרים בתחום והן מבחינת שיטות הבניה.

לסיכום, הבנייה הירוקה בהחלט תופסת מקום של כבוד בעולם האדריכלות, העיצוב והבנייה בעשור האחרון, ואם אתם עוסקים בתחום או מתכננים לבנות בית, כדאי לכם לברר על אודות נושא מרתק זה.

למידע נוסף