הזדמנויות נדל''ן

חיפוש הזדמנויות נדל''ן איננו עניין של מה בכך, אלא דורש מחויבות מלאה, השקעה של זמן ומחשבה כמו גם יכולת ניהול משא ומתן.

הנדל"ן בישראל מתאפיין מזה מספר שנים בעליות רצופות. אם בשנות האינתיפאדה בתחילת העשור הקודם נסחרו נכסי נדל"ן ברמות שפל, הרי שלקראת סוף העשור החלה מגמה ברורה של עליות, שהתחזקה בשנתיים האחרונות. התחלות בנייה מעטות מול ביקוש הולך וגובר לדיור הביאו לכך שנכסי נדל"ן רבים נסחרים במחירים הגבוהים עשרות אחוזים מהמחירים שהיו נהוגים אך לפני שנתיים, פחות או יותר. ועם זאת, ניתן מדי פעם למצוא הזדמנויות איכותיות, גם במצב הקיים במיוחד עם אתם נעזרים ביועץ נכסים מקצועי המכיר את רזי שוק הדירות ויודע לאתר הזדמנויות של דירות למכירה או להשכרה ואזורי מגורים עם פוטנציאל נדלני מבטיח.

 

1. דירות ונכסי נדל"ן; מכונסי נכסים- קניית דירה מכונס נכסים איננה דרך השגורה אצל רוכש דירות ממוצע אך היא בהחלט דרך אפשרית למצוא נכס במחירים מצוינים. כונסי נכסים הם מוציאים לפועל של מכירת נכס שנלקח מבעליו בתמורה לחוב שלא נפרע. נכסים כאלה נמכרים במכרז שמוציא הכונס, שבו זוכה מציע ההצעה האטרקטיבית ביותר. כמו כן חשוב לציין כי הנכס נמכר AS IS וכדאי לבצע בו בדק בית (תהליך ביקורת מבנים שמטרתה לאתר ליקויי בניה במבנה ובתשתיות שלו ) אפילו לפני הגשת ההצעה. הבדיקה נועדה, כמובן, לעמוד על מצבו האמיתי של הנכס. כיון שישנם פרמטרים רבים מאד שצריך לקחת בחשבון, רוב האנשים מעדיפים להימנע מצורת קנייה כזאת. חבל, כי יש הרבה מציאות.

  

2. זיהוי לחץ- ישנם מתווכי דירות ואנשי עסקים שהם מאתרי הזדמנויות נדל"ן מקצועיים המעורים בשוק ועוקבים אחרי מודעות שונות. כניסה לנעליים שלהם וחיפוש אינטנסיבי יכול להניב תוצאות. אדם הלחוץ להיפטר מהנכס עלול למכור אותו לעיתים במחיר נמוך בהרבה משוויו בשוק. השאלה מי יגיע אליהם קודם – אנשי מקצוע או אזרח המחפש מציאה.

 

3. דירות ונכסי נדל"ן במצב ירוד-. הנטייה הטבעית של כולנו בקניית נכס נדל"ן היא לקנות נכס או דירה משופצים ומוכנים למגורים. לעיתים עדיף לקנות נכס במצב ירוד, לבצע בדיקת דירה מקיפה על ידי מהנדס, ולשפץ אותה. ברוב המקרים מחיר השיפוץ הוא נמוך בהרבה מהפרש המחירים בין דירה משופצת לבין דירה שאיננה משופצת. 


4. קבוצת רכישה- חברות בקבוצה כזאת הינה דרך מצוינת לרכישת נכס במחיר מוזל. ברשת האינטרנט ניתן למצוא חברות רבות העוסקות בתחום ואשר מבצעות קידום ברשת של כל הנכסים והאתרים שלהן. גם אם מנטרלים את ההשלכות של קידום אתרים והעלו למיקומים ראשונים בתוצאות החיפוש בגוגל אתרי נדלן שעושים
קידום אתרים בגוגל אפשר למצוא אתרי אינטרנט שמציעים הזדמנויות טובות לרכישה משותפת של נכסים למכירה.

  

חיפוש הזדמנויות נדל"ן איננו עניין של מה בכך, ואין הכוונה כאן ליצירת רושם שניתן למצוא הזדמנויות נדל"ן בקלות. החיפוש עצמו דורש מחויבות מלאה, השקעה של זמן ומחשבה כמו גם יכולת ניהול משא ומתן. הזדמנויות נדל"ן איננו משהו שמקבלים סתם כך, אלא משהו שמוצאים ולוקחים. ושיהיה בהצלחה.