האם כדאי להיעזר ביועץ משכנתאות?

כיצד יועץ משכנתאות יכול לסייע לכם? כיצד מחליטים איזו משכנתא לקחת? כל התשובות בפנים

יועץ משכנתאות יכול לסייע לכם מאוד, בין אם המדובר ביועץ של הבנק או ביועץ חיצוני. ניתן ורצוי להיעזר גם במכרים וידידים המבינים בתחום, אך לאנשי המקצוע שלמדו את התחום יש לרוב את הידע האיכותי והעדכני ביותר. כאשר מבקשים הלוואת משכנתא מהבנק יש גורמים רבים שחשוב לקחת בחשבון - תמהיל המשכנתא הרצוי, גובה הריבית שיש לבקש מהבנק, תקופת ההחזר, החלטה אם להצמיד למדד או ללא להצמיד ועוד. 

לרוב האנשים אין את הכלים להחליט את ההחלטות הללו ולכן חשוב להיעזר ביועץ משכנתאות אובייקטיבי. רוב האנשים לא מבינים כי כל עשירית האחוז שהבנק יוריד לכם מהריבית של ההלוואה, משמעה חיסכון כספי גדול, ולכן חשוב שיועץ משכנתאות יסביר זאת ובצורה מפורטת. יועץ שכזה יכול לתת כמה עצות חשובות כגון - איזה תמהיל הוא המתאים ביותר (בהתאם לצרכים של הלווים), אילו ריביות ניתן להשיג (לפי המקובל בשוק בכל רגע נתון), לאילו בנקים כדאי לפנות ועוד. היועץ יכול גם לתת הסברים על מושגים בתחום המשכנתאות שלא כולם מכירים (למשל - לוח שפיצר, ריבית פריים, הצמדה למדד ועוד). ובמילים אחרות - כל מה שהאדם הפשוט לא יודע בכל הקשור למשכנתאות - היועץ יכול להסביר וכך לחסוך ללווים כסף רב.

 

 

כיצד מחליטים איזו משכנתא לקחת?

 

לאחר שאספתם את כל הנתונים, ערכתם סקר שוק מעמיק והתייעצתם עם כמה גורמים (רצוי לפחות 2-3), הגיע הזמן להחליט איזו משכנתא היא המתאימה לכם ביותר ובאיזה בנק תיקחו אותה. ליועץ המשכנתאות שלכם צריך להיות חלק משמעותי בהחלטה אך לא חלק בלעדי. בסופו של דבר אתם אלה המחליטים וכל אחד צריך להחליט על פי צרכיו. אם המדובר ביועץ חיצוני שלא שייך לבנק מסויים, כדאי להתחשב בדעתו אך להכניס גם שיקולים נוספים כגון - קשר עם בנק מסויים, שיקולים אישיים נוספים, עצות של מכרים שאתם סומכים עליהם ועוד. 

המטרה המרכזית שלכם היא כמובן להתאים את המשכנתא שתקבלו לצרכים הייחודיים שלכם, וזאת על מנת שתוכלו לחסוך כמה שיותר כסף וגם לעמוד בתשלומים החודשיים. בסוף התהליך - יש לקבל החלטה מושכלת המבוססת על העצות של יועץ המשכנתאות, הידע שצברתם בתחום, עצות של מכרים וכמובן - הרצונות והצרכים שלכם.