האם ישנה תקופה טובה למעבר דירה?

מתי צריך לעבור דירה? האם ישנה תקופה טובה למעבר דירה? כל הדגשים החשובים.

מדי יום ישנם אנשים רבים אשר עוברים דירה בכל רחבי הארץ, ולשם כך הם זקוקים לשירותי הובלה איכותיים. הובלה של דירה יכולה לעלות החל מכמה מאות שקלים (עבור דירה עם תכולה קטנה מאוד) ועד לאלפי שקלים (לדירה עם תכולה גדולה). ניתן לעבור דירה בכל ימות השנה אך ישנם זמנים בהם המחיר של ההובלה הוא גבוה יותר וישנם זמנים בהם המחיר הוא נמוך יותר. המחיר קשור כמובן להיצע ולביקוש להובלות בכל זמן נתון וגם באסטרטגיה של חברת ההובלות. אז האם ישנה תקופה הנחשבת ל"טובה" יותר למעבר דירה? על כך נתון בכתבה הבאה.

 

מתי צריך לעבור דירה?

לעיתים מעבר הדירה אינו תלוי בבעלי הדירה, אלא בעיקר בתאריך סיום חוזה השכירות. במקרים אחרים אנשים רוכשים דירות חדשות וחייבים לעבור אליהן בתאריך מסוים. סטודנטים רבים בוחרים לעבור דירה בקיץ (בתקופה בה הם לא לומדים) ורבים בוחרים לעבור דירה בחגים. אך יש גם לא מעט מקרים בהם לעוברים יש השפעה על יום המעבר. במקרים הללו, חשוב להבין כי יש מועדים שהם זולים יותר ויש מועדים יקרים יותר. למשל – בקיץ רוב חברות ההובלות יגבו מחירים גבוהים יותר מכיוון שהביקוש הוא רב יותר. בקיץ רבים נמצאים בחופש ומזג האוויר הוא נוח למעבר ובמקרה של משפחה עם ילדים יותר נוח להעביר מסגרת בתחילת שנת הלימודים ולא באמצע. בחורף לעומת זאת יותר קשה לעבור דירה, הן בשל מזג האוויר והן בשל כך שכמעט ואין חופשים. כאשר הביקוש להובלות הוא נמוך יותר, גם המחיר יורד בדרך כלל. בעונות המעבר לעומת זאת (אביב וסתיו) המצב משתנה, בהתאם לחגים. בתקופת החגים של חודש תשרי (בסתיו) ובפסח (באביב), רבים בוחרים לעבור דירה ואז המחירים יכולים לעלות.

 

עוד כמה טיפים חשובים

כאשר עוברים דירה יש לשים לב לכמה נקודת חשובות, מעבר לתאריך המעבר ולמחיר של ההובלה. חשוב מאוד להחליט מתי יהיה לכם הכי נוח לעבור דירה (גם תוך לקיחה בחשבון של העלות של ההובלה), אך יש לתת דגש גם לנושאים כגון איכות חברת ההובלה, סוג התכולה שיש לכם ועוד. כמו בכל תחום בו מקבלים שירות, מומלץ כמובן לבצע סקר שוק מקיף לפני שבוחרים בחברות הובלות, הן בכל הנוגע למחיר אך גם בכל הנוגע לאיכות השירות, לניסיון ולמוניטין של החברה ולסוגי ההובלות שהחברה מתמחה בהם. חשוב מאוד לקבל מהחברה שבחרתם הצעת מחיר כתובה וחתומה, על מנת שכל התהליך יהיה מסודר וללא הפתעות. אם ש לכם פנאי לכך, אפשר גם להיפגש עם נציג של חברת ההובלות לפני יום ההובלה. נציג זה יוכל גם לייעץ לכם באשר למועד ההובלה הנכון ביותר עבורכם, הן מבחינת המחיר והן מבחינת מזג האוויר. כמובן שיש לקבל כל הצעה רק לאחר התייעצות ולאחר ששקלתם את כל האפשרויות. מומלץ מאוד לא להתפתות למחירים הנמוכים ביותר, אלא גם לברר מהי האיכות של החברה עימה אתם שוקלים לעבוד.