דירות שמפורסמות זמן רב ?!

האם דירות הנמצאות זמן רב בלוחות הדירות הן מחשידות או בעלות פוטנציאל? האם ללכת על דירה המופיעה זמן רב בלוח דירות?

כל מי שמחפש דירות להשכרה או למכירה כדאי שינסה לאתר דירות כאלה בלוחות דירות באינטרנט. בלוחות הדירות של היום נמצאות כמעט כל הדירות הקיימות בשוק בזמן נתון, ולכן זוהי הדרך הטובה ביותר לאתר דירה בהתאם לצרכים שלכם. אך כיצד כדאי יש להתייחס לדירות הנמצאות זמן רב בלוחות הללו, לעיתים אפילו מספר חודשים? האם יש להיזהר מהדירות הללו ולחשוד בהן, או שמא דווקא אלה הדירות שיכולות להיות "מציאות". ובמילים אחרות - האם דירות הנמצאות זמן רב בלוחות הדירות הן מחשידות או בעלות פוטנציאל? על כך בכתבה הבאה.

 

היתרונות של לוחות דירות

ללוחות דירות יש יתרונות רבים, אך היתרון המרכזי הוא בנוחות הרבה שלהם. בלוח דירות באינטרנט ניתן לבצע חיפוש חכם ויעיל, וכך לאתר את דירת החלומות שלכם. הסינון בלוחות הללו הוא פשוט מאוד, וניתן לסנן על פי מחיר, איזור, גודל דירה, מספר חדרים, קומה ועוד. בלוחות הללו ניתן גם לבדוק כמה זמן הדירה נמצאת בשוק וגם זהו נתון חשוב. רבים מהפרמטרים הללו לא היו קיימים בלוחות הדירות בעיתונות הכתובה, ולכן הלוחות באינטרנט הפכו לכה פופולאריים. אך מה עושים כאשר דירה מופיעה זמן רב בלוח דירות? האם זה אומר כי אין המדובר בדירה משתלמת? השאלה הראשונה שכולנו שואלים את עצמנו במקרה כזה היא - מדוע אף אחד לא רוכש או שוכר את הדירה הזו? מהי הבעיה שלהדירה? האינסטינקט הראשוני שלנו הוא לחשוד בדירה המתפרסמת זמן רב ולהגיע למסקנה כי משהו לא בסדר עם הדירה הזו (אולי היא יקרה מדי, מוזנחת מדי, יש בעיות ברישום שלה וכו'). אך אין זה אומר כי זהו אכן המצב ולעיתים דווקא הדירות הללו יכולות להיות "מציאות" נהדרות. יכול להיות שהסיבה בגינה הדירה נמצאת כל כך הרבה זמן בשוק היא דווקא סיבה שלא תפריע לכם (למשל - יש בבניין שכן מתופף ולכם זה לא מפריע). לכן - תמיד כדאי בכל זאת לבדוק גם את הדירות הללו ולברר אם הן אכן לא מתאימות לכם או שיש באמת סיבה מדוע הן לא נמכרו או הושכרו.

 

אז האם ללכת על דירה המופיעה זמן רב בלוח דירות?

ההמלצה המרכזית של רוב אנשי המקצוע בתחום תהיה לא לוותר באופן אוטומטי על דירות הנמצאות זמן רב בלוחות הדירות אלא ללכת ולבדוק אותן. רק לאחר שתבדקו אותן (כמו שבודקים כל דירה אחרת), תחליטו אם הדירה מתאימה לכם, או שאכן יש סיבה מוצדקת לכך שהדירה לא נמכרת או מושכרת זמן רב. ובמילים אחרות - דירה המופיעה זמן רב יכולה להיות "נפילה" אך גם "מציאה", ושווה להשקיע שעה מחייכם על מנת לברר זאת. לעיתים, דווקא דירה שרוב המחפשים לא רוצים, תתאים בול לצרכים שלכם ולכן מומלץ לא לפסול מראש ולברר גם על אודות דירות מסוג זה.

למגוון דירות