דירות לסטודנט החיפאי

סיימתם תיכון, עשיתם צבא, השארתם אתם חותמכם בדרום אמריקה או הודו וחזרתם לארץ מאושרים, רגועים וחדורי מוטיבציה לחזור לספסל הלימודים.חלק מהחוויה הסטודנטיאלית מתגשם בדמות הרצון לגור מחוץ לבית ולהיות 'אדון הממלכה' שלך. גם אתם מחפשים חדר משלכם? צאו איתנו למסע לגילוי מדריך הסטודנט לגלקסיה!

סיימתם תיכון, עשיתם צבא, השארתם אתם חותמכם בדרום אמריקה או הודו וחזרתם לארץ מאושרים, רגועים וחדורי מוטיבציה לחזור לספסל הלימודים. הצעד הבא שלכם הוא להירשם לאוניברסיטה, לשנות את המסלול שלכם בבנק ל'סטודנט' ולהתייצב ביום הראשון של שנת הלימודים עם תיק, קלמר וחיוך. חלק מהחוויה הסטודנטיאלית מתגשם בדמות הרצון לגור מחוץ לבית ולהיות 'אדון הממלכה' שלך. גם אתם מחפשים חדר משלכם? צאו איתנו למסע לגילוי מדריך הסטודנט לגלקסיה!

 קודם כל - בגדול 

בכל הארץ מדברים על עלייה ואי שקט בשוק הנדל"ן ובכלל זה גם שוק הדירות להשכרה. המחירים הגבוהים ביותר מרוכזים במרכז הארץ ובירושלים, כאשר הערים הקטנות יותר בפריפריה מציעות דירות להשכרה במחירים נוחים יותר לסטודנטים. הגורם המשמעותי ביותר והראשון שצריך לקחת בחשבון כשאתם פותחים את העיתון של סוף השבוע ורק מחכים לסמן מודעה במרקר צהוב הוא התקציב. כמה אתם מוכנים או בכלל יכולים להשקיע בחדר משלכם? כסטודנטים ודאי תמצאו עבודה במשמרות או במשרה חלקית שההכנסה ממנה לא גבוהה במיוחד ולכן תצטרכו למצוא דירה שתשאיר לכם נתח מספיק מכובד מהמשכורת שיספיק לכם גם להוצאות השוטפות (אוכל, חומרי ניקיון ציוד משרדי וכדומה) ואולי לאיזו חולצה או בושם מדי פעם. בתוך התקציב תצטרכו לכלול גם את החשבונות החודשיים כמו ארנונה, מים וחשמל וכן גם חשבון טלפון\פלאפון, אינטרנט וכבלים. 

משהקצבתם סכום מסוים תדעו ביתר קלות באילו אזורים תוכלו למצוא דירה, באיזה מצב ובאיזה גודל - שלושה גורמים שמאוד משפיעים על גובה השכירות. כסטודנטים, חשוב שתכניסו למשוואה גם את אפשרויות התחבורה הציבורית בסביבה; אם יש לכם רכב מומלץ לברר עם בעל הדירה האם חניה כלולה בעסקה. חיפוש חניה מייגע אחרי יום גדוש בכיתה זה הדבר האחרון שאתם רוצים ולא משנה כמה יפה או גדולה הדירה. 


והוצאות הדירה. דירה גדולה משמעה מקום לאכלס שני שותפים (או יותר) וחלוקה שווה של כל ההוצאות המשותפות לדירה. לפעמים נחמד גם לחזור הביתה ולראות אור דולק שהשותף או השותפה השאירו בשבילכם. 

עם כמה שישראל היא מדינה קטנה, בכל זאת, איפה כדאי לכם לשכור דירה? 

חיפה על המפה

חיפה היא עיר רחבת ידיים ששוכנת בצפון הארץ. המגוון התרבותי, הנוף המשכר, אוויר הבוקר הצונן והחלון לים התיכון מציבים את חיפה במקום גבוה ברשימת הערים האפשריות למציאת דירה להשכרה, במיוחד לסטודנטים. אוניברסיטת חיפה ידועה כמקום בו תרבויות נפגשות, בו כל הסטודנטים לומדים כאחד, מתמזגים מתוקף רצונם ללמוד, לדעת. כסטודנטים ללימודי תואר ראשון באוניברסיטת חיפה או באוניברסיטאות ובמכללות שבסביבה תוכלו ליהנות ממגורים במרכז העניינים של הצפון. כיום, חיפה על המפה יותר מתמיד. 

אז התקבלתם ללימודי מזרחנות או כלכלה באוניברסיטת חיפה ומצאתם עבודה נוחה, מעניינת וחובקת עולם באחד ממגוון מלונות מרהיבים שחיפה התברכה בהם. עכשיו רק נשאר למצוא דירה. בחיפה יש שכונות רבות שלכל אחת ייחוד משלה. לעיר התחתית יש קסם היסטורי ואווירת ימי קדם, בת גלים הקרובה לים נושאת בקרבה ריח מסעדות על החוף ונווה שאנן מתהדרת בהרים וקניונים. 

בחיפה תוכלו למצוא שילוב מדויק של עיר גדולה עם מחירים נוחים לכל כיס במכנסיו של הסטודנט. גם אם בסופו של דבר תבחרו לגור סולו, עדיין תוכלו להישאר עם הראש הרבה מעל פני המים, ולסיים כל חודש בכבוד. בחיפה יש חיי הלילה ייחודיים וסוערים ובמקביל שקט הררי קסום שיאפשר לכם ללמוד כשתרצו. נוף הים הנשקף כמעט מכל דירה הממוקמת על צלע ההר יתרום את המוזה ומקדש הבהאים שבשביליו תהלכו יפזר עליכם השראה לאורך כל שנת הלימודים.

 

 ואם כל האמור נטע בכם את הרצון להשתקע, ובכן, לאתר דירות למכירה זה כבר סיפור אחר לגמרי...