דירות למכירה לזוגות צעירים

שוק הדירות והנדל''ן עבור זוגות צעירים בארץ סוער וגועש בחודשים האחרונים, או בעצם בשנים האחרונות. מחירי הנדל''ן לא מפסיקים לעלות כבר הרבה זמן ומתקרבים למצב של בועה. מה יהיה בסוף? קשה לדעת

דירות למכירה לזוגות צעירים

שוק הדירות והנדל"ן עבור זוגות צעירים בארץ סוער וגועש בחודשים האחרונים, או בעצם בשנים האחרונות. מחירי הנדל"ן לא מפסיקים לעלות כבר הרבה זמן ומתקרבים למצב של בועה (כאשר אנליסטים מסוימים טוענים כי אנחנו כבר בבועה אשר הרק הולכת ותופחת), וחוסר ההתאמה בין עליית מחירי הדירות לבין עליית השכר הממוצע במשק הופך את האפשרויות של זוגות צעירים בישראל לקנות דירה לכמעט בלתי אפשריות.

 

אירועים עסקיים למכירת דירות בגני אירועים

על רקע הבועה הנוצרת בשוק ומחאת הזוגות הצעירים, בולטים אירועים עסקיים נוצצים ומנקרי עיניים שונים הנערכים לאחרונה, בהם מתנפלים קונים על דירות חדשות המוצעות למכירה באופן אשר גורם לגני האירועים המארחים את האירוע להיראות כמו שוק לפירות וירקות, ולא כמו גני אירועים או אולמות אירועים יוקרתיים.

 

דוגמה מצוינת לאירועים עסקיים מסוג זה הם האירועים של חברת הנדל"ן גינדי, בהם נדרשים הלקוחות השונים לחתום על חוזי קניית דירה בלי שבכלל הבינו כיצד היא נראית, היכן היא צפויה להיות ממוקמת בפרויקט העתידי, ותחת לחץ מאסיבי. בגלל המצוקה הקיימת בשוק הדירות לזוגות צעירים ובכלל, אנשים מרגישים לחץ עצום לחתום מהר ולקנות דירה כל עוד נשארו בכלל דירות למכירה, ומצב זה אינו אידיאלי, בלשון המעטה.

 

תחת המצב הקיים, קמות כאמור קבוצות מחאה של זוגות צעירים השכם וערב, באמצעות הפייסבוק ואמצעים חברתיים אחרים. מחאתם של הזוגות הצעירים המשקפת את מצוקת הדירות החריפה הקיימת בשוק, נוגעת אולי לליבם של מרבית האזרחים המזדהים עם הזוגות הצעירים ואפילו סובלים גם הם מהמצב הקיים, אך כנראה שלשרי הממשלה הרלבנטיים, מחאה זו עדיין לא הגיעה במלוא עוצמתה.

 

לאחר שלפני כמה שבועות הודיע שר הפנים כי הוא מצטרף לזוגות הצעירים במחאתם (מפני שלדבריו גם הוא אינו מצליח לרכוש דירה לילדיו אשר מתחתנים), החליט ראש הממשלה כי הגיע הזמן להתייחס לנושא, בין אם משיקולים פוליטיים, פופוליסטיים או אמיתיים וכנים. הפיתרון המוצע על ידי ראש הממשלה הוא הקמת וועדות בזק אשר יאשרו פרויקטים עתידיים של בינוי ושיכון בהליכים מקוצרים, מה שיביא להגדלת היצע הדירות בשוק ולכן לירידת מחירים משמעותית. אחד החסרונות הבולטים של תכנית זו היא הפגיעה הצפויה בטבע, שכן הוועדות המזורזות האלו צפויות לבוא על חשבון וועדות אשר זמן העבודה שלהן אמנם ארוך יותר, אך במסגרתו הן נותנות את הדעת לנושאים סביבתיים וירוקים שונים, כמו גם לנושאים רבים אחרים חשובים.

 

מה יהיה בסוף? קשה לדעת. לא ברור האם תכניתו של ראש הממשלה תצליח להוריד את מחירי הדירות עבור זוגות צעירים, וגם אם כן – מתי זה יקרה, בכמה ירדו המחירים ותמורת איזה מחיר סביבתי. בכל מקרה, נקווה שלא נהיה עדים יותר לאותם אירועים עסקיים גרנדיוזיים ומבזים במידה מסוימת, אשר ממחישים את המצב הקשה שנוצר בשוק הנדל"ן עבור זוגות צעירים, ובכלל.