דירות למכירה

מחירי הדירות מאמירים מדי שנה, מה שהופך את קניית הדירה לכמעט בלתי אפשרית בעיקר עבור צעירים. אז איך בכל זאת קונים דירה מבלי להיכנס לחובות? המשיכו לקרוא ותגלו.

כמעט כל ישראלי מגיע לרגע השבר בו הוא מחליט כי אינו מסוגל יותר לגור בשכירות. נמאס להיות תלוי בבעל הבית, לפחד מהעלאת מחיר השכירות, מפינוי או שיפוץ או מכל מני פורענויות אחרות. לחלקנו השבר מגיע מוקדם ולחלקנו יותר מאוחר, אך השבר מאיר את עינינו וברור כשמש שהגיע הזמן לקנות דירה. אבל למרות האופטימיות, קניית דירה היא לא עסק זול. מחירי הדירות מאמירים מדי שנה, מה שהופך את קניית הדירה לכמעט בלתי אפשרית בעיקר עבור צעירים. אז איך בכל זאת קונים דירה מבלי להיכנס לחובות? המשיכו לקרוא ותגלו.

 

 

שם קוד: מכרזים

אחת הדרכים לחסוך בהוצאות על קניית דירה היא באמצעות מכרזים. המכרזים מציעים דירות למכירה במחירים כמעט ולא הגיוניים. אז איפה הקאץ'? הדירות לא תמיד במצב הכי טוב. אחת לתקופה מוציאות חברות ממשלתיות שבבעלותן דירות רבות מכרז אשר פותח את אפשרות רכישת הדירות לקהל הרחב. לעיתים מדובר בדירות אשר דורשות שיפוץ קטן בלבד ולעיתים הדירות הן מה שמוגדר "חורבות". אם אתם מחפשים לחסוך במחיר רכישת הדירה מדובר בהזדמנות נדירה. רבים מהרוכשים מספרים כי המחיר אותו שילמו על הדירה בתוספת השיפוץ אותו ביצעו עדיין נמוך פי כמה וכמה מקניית דירה זהה אך חדשה. ההזדמנות שברכישה כזו היא לא רק בחיסכון בקניית דירה לצורך מגורים. מדובר בהזדמנות נהדרת לרווח גבוה בעת מכירת הדירה. חשוב לקחת בחשבון כי מדובר כאן בעבודה מאומצת. 



זו אינה סתם דירה ישנה אשר דורשת סיוד וניקיון. מדובר פעמים רבות בדירות אשר עמדו ריקות לאורך זמן וסובלות מנזקי צנרת לדוגמא. הנזקים דורשים השקעה של כסף ואנרגיה וכמובן סבלנות. כמו כן, המכרזים אינם מבטיחים כי אכן תזכו בדירה בה אתם מעוניינים. ולכן, אם ברצונכם לבחור באפשרות המכרזים לצורך חיסכון חשוב שתשמרו על ראש פתוח. היו פתוחים לאפשרויות, לסוגי דירות שונים ולערים שונות ברחבי הארץ. חשוב להקפיד ולהתעדכן ביציאתם של מכרזים חדשים. בתחום המכרזים ישנה חשיבות עליונה לביטוי " כל הקודם זוכה", ולכן ההשקעה בפרויקט שכזה מתחילה עוד בטרם רכשתם את הדירה.

 

היתרון הבולט

מעבר לעובדה כי הדירות במכרזים זולות בצורה יוצאת דופן, לרכישה שכזו יתרון בולט נוסף. מרבית המכרזים מוצבים על ידי חברות ממשלתיות, דבר אשר מעניק ביטחון בעת הרכישה. ברכישה מהמדינה בעצם תוכלו להיות בטוחים כי אין שעבודים או עיקולים על הדירה. כל רוכש דירה חושש מבעיות שכאלה, ורכישה ממכרזים לא רק מורידה משמעותית את החשש הכלכלי, אלא גם מקלה על חששות אחרים שעלולים להתעורר.

  

לסיכום, אם כבר קצה סבלנותכם מלגור בשכירות ואתם מחפשים בנרות לרכוש דירה זולה, בדקו את אפשרות המכרזים. ייתכן כי דווקא במקום בלתי צפוי זה תמצאו את דירת חלומותיכם במחיר שאפילו לא חלמתם עליו.