דירות למכירה

מי מחפש דירות למכירה? היכן יש דירות למכירה? כיצד מחפשים דירות למכירה? כל התשובות בפנים.

ישראלים רבים מחפשים דירות למכירה בכל רחבי הארץ, ואכן, שוק זה הפך לאחד השווקים המבוקשים ביותר בישראל בעשור האחרון. מחירי הנדל"ן אמנם עלו מאוד בשנים האחרונות, אך החיפוש אחר דירות איכותיות למכירה לא פחת. נהפוך הוא, באזורים רבים בישראל הוא אף גבר. אנשים מחפשים דירות למכירה ממגוון רחב של סיבות ובטווח מחירים גדול, החל מדירות חדר שעולות כמה מאות אלפי שקלים בלבד, ועד לדירות מפוארות במיליוני שקלים. בכתבה זו נפרט מעט אודות התחום של דירות למכירה בישראל.

 

מי מחפש דירות למכירה?

יש כמה סוגים של אנשים המחפשים דירות למכירה. רוב האנשים פשוט מחפשים דירה נחמדה לגור בה, ומעדיפים רכישת דירה על פני שכירת דירה. במקרים אלו על הרוכש לברר מראש מהו התקציב העומד לרשותו, איזו דירה הוא מחפש, באיזה איזור וכו'. השיקולים הם רבים ומגוונים, אך בדרך כלל, כאשר מחפשים דירה למטרת מגורים, השיקולים המרכזיים הם מספר החדרים, המבנה של הדירה וכמובן המיקום. יש חשיבות גם לאמצעי התחבורה שיש באזור, לגנים ובתי הספר וכמובן לסוג האוכלוסייה. קבוצה נוספת היא קבוצת המשקיעים. 

 

רבים קונים דירה למטרת השקעה, על מנת להשכיר אותה ולהרוויח מכך, או על מנת לשפץ את הדירה ולמכור אותה במהירות ברווח מסוים. השיקולים של המשקיעים הללו הם שונים מאשר השיקולים של האנשים המחפשים דירה למטרת מגורים. מי שמחפש דירה להשקעה מתעניין בעיקר בתשואה אותה הוא יוכל לקבל עבורה ובאפשרויות הרווח העתידיות (ופחות במיקום ובסוג האוכלוסייה, אם כי גם לכך יש חשיבות כאשר קונים דירה להשקעה)



היכן יש דירות למכירה? 

בכל חלקי הארץ כמובן, מדן ועד אילת! ישנם אזורים מבוקשים יותר כמו תל אביב וירושלים וישנם אזורים מבוקשים פחות (בהם גם הדירות זולות יותר מין הסתם), אך באופן כללי, ניתן לומר כי בכל רגע נתון, כמעט בכל מקום בישראל מפורסמות דירות למכירה במחירים שונים ובגדלים מגוונים. כמובן שחשוב לזכור כי דירות שרוכשים בתל אביב הן יקרות יותר ברוב המקרים מאשר דירות שרוכשים בפריפריה, בדרום או בצפון, ויש לקחת בחשבון עניין זה כאשר בוחרים את האזור המבוקש. 

 

כיצד מחפשים דירות למכירה? 

יש כיום לא מעט אתרי אינטרנט באמצעותם ניתן לאתר את הדירות למכירה אשר נמצאות בשוק בכל רגע נתון. ניתן להיעזר כמובן גם במשרדי תיווך וחברות העוסקות בתחום הנדל"ן. הדבר החשוב ביותר הוא לקבוע מראש את הקריטריונים המרכזיים שחשובים לכם - כמה חדרים אתם צריכים (בהתאם לגודל של המשפחה שלכם), האם אתם מחפשים בית פרטי או דירה בבניין, באיזו קומה אתם מעדיפים לגור, האם אתם מעדיפים דירה ריקה או מרוהטת, באיזו שכונה אתם רוצים לגור וכמובן- מהו התקציב שלכם. כל אלה הן החלטות חשובות מאוד שיעזרו לכם להחליט אילו דירות למכירה עליכם לחפש.