דירות להשקעה בשוק משתנה

היכן ניתן לאתר דירות להשקעה בישראל? כיצד מאתרים דירות להשקעה? על כך בכתבה הבאה.

 

 

כל מי שמחפש דירה להשקעה, חייב לפעול בחוכמה, ביעילות ובמהירות מכיוון ששוק הנדל"ן משתנה בצורה תזזיתית למדי. נכס שהיום הוא מבוקש ויקר, יכול להימכר בתוך יום או יומיים, או לחילופין - יכול להפוך לפחות מבוקש בשל סיבות שונות. איזור שנחשב היום ליוקרתי יכול פתאום להפוך לפחות יוקרתי, וכך גם להפך. ובמילים אחרות - כל מי שמחפש דירה להשקעה בשוק כה משתנה כמו שוק הנדל"ן, חייב להיות כל הזמן עם היד על הדופק, וכמובן גם להתייעץ עם מומחים בתחום. עוד על דירות להשקעה בשוק משתנה בכתבה הבאה.

 

היכן ניתן לאתר דירות להשקעה בישראל?

בכל רחבי הארץ, יש אין ספור דירות להשקעה וחשוב להחליט מראש היכן אתם רוצים להשקיע וכמה כסף יש לכם לשם כך. דירות להשקעה באיזור המרכז (ובמיוחד בתל אביב) הן לרוב היקרות ביותר, אך ניתן בהחלט למצוא גם דירות איכותיות להשקעה בצפון, בדרום, באיזור ירושלים, באיזור השרון ועוד. כמובן שיש לקחת בחשבון את השינויים הרבים שיש בשוק זה. באיזורי הביקוש המחירים לרוב נשארים יציבים (ולעיתים עולים), אך באיזורי הפריפריה השינויים יכולים להיות גדולים למדי ובתקופה קצרה מאוד. שכונה יוקרתית בדרום יכולה להפוך לשכונה פחות נחשבת (בשל שינוי באוכלוסייה, בנייה חדשה באיזור ועוד), והמחירים באיזור רמת הגולן למשל יכולים להשתנות בשל מגוון סיבות. לכן, בין אם אתם מחפשים דירה להשקעה בשדרות, בצפת, ברעננה או בתל אביב, חשוב לבדוק מהם המחירים המבוקשים באיזור והאם יש ביכולתכם לעמוד במחירים הללו. ללא מעקב צמוד אחר השינויים בעולם הנדל"ן, תגדילו את הסיכויים שלכם להפסיד מהעסקה (או לפספס עסקאות מתלמות). לכן, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים הפועלים באיזור בו אתם מחפשים, ובעיקר אנשי תיווך ושמאים.

 

כיצד מאתרים דירות להשקעה?

על מנת לאתר דירה להשקעה בשוק כה משתנה כמו שוק הנדל"ן, צריך להיות בקשר עם מומחים בתחום, אך גם לעקוב אחר לוחות הדירות באינטרנט כמעט מדי יום, ולעיתים אפילו כמה פעמים ביום. רוב הדירות להשקעה הנמצאות בשוק מופיעות בלוחות הדירות באינטרנט, ולכן מעקב יום יומי הוא בגדר הכרח. דירה שכה חשקתם בה היום יכולה להיחטף בתוך זמן קצר, ואילו דירות אחרות נמצאות זמן רב בשוק. חשוב גם לעבור על המודעות בעיתונות הכתובה, וכמובן גם לקיים שיחות עם מתווכים, אשר חלק מהדירות נמצאות אצלם בבלעדיות. כמובן שעליכם לדעת מראש מה בדיוק אתם מחפשים - דירה להשקעה במיליון שקלים בנגב, או לחילופין דירה ב- 2.5 מיליון שקלים בתל אביב למשל. רק לאחר שהחלטתם מה אתם מחפשים ומהו התקציב שיש לכם, כדאי להתחיל במלאכת האיתור הלא פשוטה, במיוחד בשוק כה משתנה.

 

לסיכום, יש בישראל לא מעט אופציות נהדרות להשקעה, אך חשוב להבין כי בשוק משתנה התחרות היא גבוהה, ולכן יש להיות ערניים ולעקוב אחר כל התמורות וההתפתחויות בשוק מורכב זה.

 

לברור נוסף >