דירות להשכרה, איתור ובדיקה.

בניגוד לדירות למכירה שהן רכישה לכל (או לרוב) החיים, דירות להשכרה מיועדות לזמן קצר יותר ולכן הדגשים הם שונים. זכרו כי עם קצת מחשבה והשקעה חכמה ויעילה של הזמן שלכם, תוכלו תוך זמן קצר יחסית לאתר דירה להשכרה שתתאים בדיוק לצרכים שלכם.

לא לכולם יש תקציב לקנות דירה ולכן שוק הדירות להשכרה כמעט תמיד פורח ושוקק. כל מי שמחפש אחר דירות להשכרה בישראל, צריך לדעת כי האופציות הן אמנם רבות, אך גם כי על כל דירה להשכרה (במיוחד באיזורי הביקוש), יש קופצים רבים. כיום, בכל רחבי הארץ - בצפון, בדרום, במרכז ובאיזור ירושלים, יש דירות להשכרה בכל הגדלים ובטווח מחירים רחב. כמובן שבאיזורי הביקוש המחירים הם גבוהים יותר ובאיזורים פחות מבוקשים המחירים של הדירות הם נמוכים יותר, ולכן כדאי לקבוע מראש היכן אתם רוצים לגור ומהו התקציב העומד לרשותכם. עוד על דירות להשכרה בישראל בכתבה הבאה.

 

איתור דירות להשכרה בישראל

כמו שכאשר מחפשים רכב חדש, מחשב נייד או צעצוע לילד נעזרים ברשת האינטרנט, כך גם במקרה של חיפוש אחר דירות למכירה או דירות להשכרה. במקרה של דירות להשכרה, השימוש באינטרנט הוא אפקטיבי במיוחד, מכיוון שמי שעובר על כל הלוחות כל יום (ולעיתים גם כמה פעמים ביום), ונמצא כל הזמן עם "היד על הדופק", יוצר לעצמו יתרון חשוב על פני שאר המחפשים. בלוחות הדירות באינטרנט מופיעות כמעט כל הדירות להשכרה הנמצאות בשוק בכל זמן נתון. כל מה שצריך לעשות זה סינון חכם בהתאם לצרכים שלכם (כלומר תקציב, איזור הדירה, מספר חדרים, קומה ועוד), וכך לאתר את הדירות המתאימות לכם ביותר. במקביל לחיפוש בלוחות הדירות באינטרנט, אפשר להיעזר גם בלוחות בעיתונות הכתובה וגם במכרים ובחברים שלכם (שיטת "מפה לאוזן"). וכמובן, גם מתווך דירות איכותי יוכל לסייע לכם רבות מכיוון שחלק מהדירות להשכרה נמצאות בבלעדיות אצל המתווכים. שילוב של חיפוש באתרי אינטרנט, בעיתונים ושיחות עם מתווכים הוא השילוב המוצלח והמומלץ ביותר. שילוב שכזה יגדיל את הסיכויים שלכם לאתר דירות להשכרה בתוך זמן קצר.

 

מה עושים לאחר שמאתרים דירות להשכרה?

לאחר איתור כמה דירות שמתאימות לצרכים שלכם, הגיע השלב בו צריך לקום מהכסא ולבקר בדירות הללו. מומלץ לבקר בלפחות 3 דירות בטרם תבחרו את הדירה שאתם רוצים לגור בה, וזאת על מנת שתוכלו להשוות בין כמה דירות. לאחר שביקרתם בכמה דירות ובחרתם את הדירה להשכרה שמתאימה לכם ביותר, הגיע שלב המשא ומתן. באיזורים המבוקשים ביותר (תל אביב למשל), הכוח נמצא בדרך כלל אצל בעלי הדירה, בשל הביקוש הגדול לדירות להשכרה. לכן, באיזורים הללו קצת יותר קשה להתמקח ולהוריד את מחיר השכירות. לעומת זאת, באיזורים בהם הביקוש לדירות להשכרה הוא נמוך יותר, כדאי מאוד לנהל משא ומתן קשוח על מנת להוריד את מחיר השכירות.

 

בניגוד לדירות למכירה שהן רכישה לכל (או לרוב) החיים, דירות להשכרה מיועדות לזמן קצר יותר ולכן הדגשים הם שונים. זכרו כי עם קצת מחשבה והשקעה חכמה ויעילה של הזמן שלכם, תוכלו תוך זמן קצר יחסית לאתר דירה להשכרה שתתאים בדיוק לצרכים שלכם.