דירות להשכרה - טיפים למציאת דירת החלומות

במאמר זה מרוכזים טיפים עיקריים שנועדו לעזור לכם להביא את החיפוש הזה לסופו המיוחל, ולדירת החלומות שלכם.

סיימתם את השירות הצבאי, חזרתם מהטיול למזרח, מצאתם עבודה משתלמת או התחלתם ללמוד את הנושא שהכי מעניין אתכם, והגיע הזמן לעזוב את בית ההורים ולשכור דירה. שאלתם חברים ומכרים, בדקתם בכל אחד מהמוני האתרים שמציעים דירות להשכרה, אולי אפילו הלכתם לראות אחת או שתיים מהן, אך עדיין אינכם יודעים כיצד לחפש ביעילות רבה יותר וכיצד לבחור את הדירה הנכונה עבורכם. במאמר זה מרוכזים טיפים עיקריים שנועדו לעזור לכם להביא את החיפוש הזה לסופו המיוחל, ולדירת החלומות שלכם.

 

למה כדאי לשים לב בחיפושים?

קודם כל, החליטו על טווח מחירים. הרי לא כדאי שתמצאו דירה נהדרת ותתאכזבו לגלות שאינכם יכולים לעמוד בהוצאות. קחו בחשבון שמגורים בדירה שכורה מצריכים בדרך כלל גם תשלום ארנונה, חשמל, מים גז ולפעמים גם ועד בית. אם אתם סטודנטים, ברוב הערים תקבלו הנחה משמעותית מאוד בארנונה, אם כי ישנן כמה ערים המאכלסות סטודנטים רבים ועדיין אינן מקנות את ההנחה הזו (למשל, גבעתיים). כמו כן, ישנם מקומות מסויימים (שכונות מסויימות בירושלים ובתל אביב, למשל) שבהם התשלום לועד הבית הוא גבוה מאוד, אפילו עד כמה מאות שקלים לחודש לאדם, ובהן כדאי לקחת בחשבון מראש את תשלום ועד הבית בחישוב של טווח המחירים הריאלי שלכם.

 

אם הדירה רחוקה מאוד ממקום מגוריכם המקורי ואין לכם ריהוט מלא משלכם, כדאי לחפש דירה מרוהטת. בדקו היטב את הריהוט ואת תקינותו כאשר תלכו לבחון את הדירה, ושימו לב לפגמים, כדי למנוע מצבים עתידיים בהם בעל הדירה טוען שגרמתם לנזק שהיה קיים מלכתחילה. אם אתם מוכנים לדאוג לריהוט משלכם, קחו בחשבון שמקרר, למשל, דורש הובלה וסבלות, וייתכן כי עדיף לכם לשכור דירה שאין בה ריהוט מלבד מקרר.

 

ישנה חשיבות רבה למיקום הדירה, בייחוד אם הניידות שלכם מבוססת על תחבורה ציבורית. לפעמים עדיפה דירה יקרה יותר וקרובה לעורקי תחבורה ציבורית על פני דירה זולה יותר המרוחקת מהם. אם אתם בעלי רכב, בדקו היטב את אפשרויות החניה בקרבת הדירה.

 

שוחחו והיפגשו עם בעלי הדירה. נסו להכיר אותם מעט, וזכרו כי כדאי להימנע מבעלי דירה אגרסיביים במיוחד או בעלי דרישות מוגזמות, או פשוט כאלה שאינכם מסתדרים איתם. בררו גם מי הם השכנים, ובדקו עם הדיירים הקודמים בדירה אם היו מקרים ראויים לציון בעבר.

 

ודבר אחרון וקריטי - שותפים. אם אתם מחפשים דירה ביחד עם חברים, קחו בחשבון שמגורים משותפים עלולים לעיתים לפגוע בחברות. ובכלל, מגורים בדירה שהאווירה בה אינה נעימה עלולים להאפיל על כל דבר חיובי אחר, ולכן חשוב לוודא, במידת האפשר, שתוכלו להסתדר עם השותפים.

 

מצאתם את הדירה המושלמת?

שמרו עליה, קשטו אותה, ארגנו אותה לנוחותכם המירבית והפכו אותה למקום ביתי ונעים.