דירות להשכרה

מהן בעצם דירות להשכרה? היכן ניתן למצוא דירות להשכרה? למה חשוב לשים לב? כל התשובות בפנים.

השוק של דירות להשכרה בישראל הפך לשוק חם מאוד בשנים האחרונות, ומחירי השכירות עולים באופן מתמיד, לעיתים אף יותר מהעלייה במחירים של דירות למכירה. אנשים רבים, אשר לא יכולים להרשות לעצמם לרכוש דירות, מעדיפים לחפש דירות להשכרה ולא להתחייב על משכנתא ענקית לבנק. מכיוון שיש לא מעט אנשים צעירים, סטודנטים, זוגות צעירים וגם אנשים בגילאי 30 ומעלה שמעדיפים לשכור דירה על פני לרכוש דירה, שוק הדירות להשכרה הפך למבוקש במיוחד. בכתבה זו נפרט אודות התחום של דירות להשכרה בישראל.

 

מהן בעצם דירות להשכרה?

חשוב להבין כי המהות הבסיסית של דירות להשכרה היא העובדה כי המדובר ברוב המקרים, במקום מגורים זמני ולא לטווח ארוך. בישראל לא נהוג לגור בדירה שכורה לאורך עשרות שנים (כמו בארה"ב או באירופה למשל) וברוב המקרים המגורים הם לתקופה של מספר שנים בודדות (ולעיתים אפילו שנה אחת בלבד). לכן, יש לזכור כי אין המדובר בדירה בה תשקיעו מכספכם (מעבר לשכר הדירה), ולכן יש לשים לב למצב הדירה בטרם מחליטים לשכור אותה. בניגוד לדירה שרכשתם אותתה תוכלו לשפצה, כאשר גרים בדירה שכורה, בדרך כלל תגורו בה במצב בו היא קיבלתם אותה, ולכן יש להקפיד על בדיקה ממעמיקה של מצב המטבח, השירותים והאמבטיה, המספר והגודל של החדרים והמצב הכללי של הדירה (צנרת, תחזוקה וכו').

 

היכן ניתן למצוא דירות להשכרה?

כמו במקרה של דירות למכירה, גם כאשר מחפשים דירות להשכרה, ההיצע הוא גדול למדי, אך במקומות מסוימים גם הביקוש גדול (ולעיתים אף עולה על ההיצע). בתל אביב למשל, יש מחסור בדירות שכאלה, ולכן המחירים עלו מאוד בשנים האחרונות. באזורים אחרים בישראל המצב הוא טוב יותר ומצאי הדירות להשכרה גדול יותר, אך ניתן לומר כי ברוב חלקי הארץ המחירים עלו בשנים האחרונות. ניתן לאתר דירות באמצעות אתרי אינטרנט העוסקים בתחום וכן בעזרת משרדי תיווך ברחבי הארץ.

 

למה חשוב לשים לב?

המחיר הוא הקריטריון אשר יש לו השפעה מכרעת על הדירה בה תבחרו לגור, ולכן חשוב להבין, כבר בשלב ההתחלתי של החיפוש, כי דירות אותם שוכרים באיזור המרכז (ובמיוחד תל אביב) הן יקרות הרבה יותר מאשר דירות שתשכרו באזורי הפריפריה, בדרום או בצפון הארץ. בעוד בתל אביב, דירת 4 חדרים להשכרה יכולה לעלות 6000 שקלים ואף יותר מכך, באיזורים מרוחקים יותר מהמרכז המחיר הוא נמוך בהרבה (לעיתים אפילו עד כדי מחצית או יותר מכך). לכן, יש להחליט מראש על התקציב שלכם ולהתאים את האזור בו אתם מחפשים את הדירה למחיר אותו אתם יכולים לשלם. כמובן שיש חשיבות גם למספר החדרים, למבנה של הדירה, לסוג האוכלוסייה שחיה בשכונה בה תבחרו לגור, וכמובן - חשוב להחליט אם אתם מחפשים דירה בבניין או בית פרטי (שמחיר השכירות שלו בדרך כלל גבוה יותר). יש לקחת בחשבון את כל הנתונים הללו כאשר מחפשים דירות להשכרה.