דירה מקבלן

שוק הנדל''ן בישראל סוער וגועש והיצע הדירות החדשות למכירה רחב ומגוון. אחת הדרכים לרכישת דירה חדשה היא באמצעות קבלן.

דירה חדשה - דירה מקבלן

אנשים רבים במהלך חייהם מגיעים לשלב בו הם מעוניינים לרכוש דירה חדשה. שוק הנדל"ן בישראל סוער וגועש והיצע הדירות החדשות למכירה רחב ומגוון. אחת הדרכים לרכישת דירה חדשה היא באמצעות קבלן. הקבלן הוא האחראי על כל תהליך הבנייה, החל מהעיצוב, עבור בחומרי הגלם והבנייה עצמה וכלה במסירת המפתח לדיירים החדשים. עסקת רכישת דירה מקבלן יכולה להתבצע באופן פרטי או כחלק מקבוצת רכישה. לאור החשיבות של הצלחת העסקה וסכומי הכסף הגדולים שכרוכים בה, יש לקחת בחשבון את כל הגורמים שיכולים להשפיע, גם על המצב בהווה וגם על המצב בעתיד, במיוחד מבחינה כלכלית. כדאי לצאת לדרך רק לאחר שהצטיידתם בכל המידע הדרוש שיסייע לכם לצלוח את התהליך בבטחה.

 

לקניית דירה מקבלן יש יתרונות רבים על פני קניית דירה קיימת מיד שניה, ולכן אולי כדאי להתאמץ עוד קצת ולמתוח את החגורה בכדי ליהנות מדירה חדשה שתענה על כל ציפיותיכם. בכל מקרה סביר להניח שתקחו משכנתא מהבנק כדי לעמוד בתשלומים על הבית, אז לפחות בסופו של תהליך תהיה בידיכם דירה מיד ראשונה. זהו לא המקום להתפשר.

 

כמה יתרונות לרכישת דירה מקבלן

כידוע, דירה שמוכר קבלן בדרך כלל לא עומדת על תילה בשלב המכירה. הדירה משורטטת בבירור על הנייר, כאשר זמן הסיום לבניה הוא משוער; תמיד יכולים להיות שינויים עקב אירועים בלתי צפויים שיכולים לעכב את השלמת הבנייה. יחד עם זאת, עצם אי קיומה של הדירה בשלב זה, מאפשר לכם לבצע שינויים כמו הוספת קיר ליד השירותים או הורדת קיר במטבח, הזזה והוספה של נקודות חשמל, החלפת סוג השמשות בחלונות, בחירת דלת מעוצבת ועוד. בדירה שנקנתה מבעלים פרטי או מכונס נכסים למשל, הכל כבר מותקן במקום, מערכת החשמל בנויה בצורה מסויימת, הקירות ניצבים כאומרי המילה האחרונה ואם חפצה נפשכם במראה אחר, תאלצו להתחיל בשיפוצים, כך שלא תמיד מחיר הדירה בזמן הקניה הוא המחיר הסופי. דירה מקבלן מאפשרת לכם לתכנן ולחשוב על העיצוב הכללי ועל הרכב החומרים עוד לפני שהדירה נבנתה.

 

יתרון נוסף הוא עצם החתימה על חוזה עם הקבלן. כבכל בית, חדש או לא, דברים יכולים להישבר או להפסיק לעבוד. בכל עסקת קניית דירה מקבלן שני הצדדים חותמים על חוזה שמפרט בין היתר את זכויותיכם כקוני הדירה. במידה ונגרם נזק כתוצאה מעבודה לא תקינה של הקבלן, כמו צנרת שעושה בעיות וגורמת לרטיבות, תוכלו לדעת שיש מי שיטפל בזה ולא תצטרכו להתעסק בחיפוש אחר בעלי מקצוע מתאימים ולשלם מחיר נוסף, לפחות עד לכמה שנים שבהן הקבלן מספק אחריות (בהתאם לסוג הנזק).

 

דירה מקבלן - חייבים לעמוד על המשמר

כבכל עסקה בסדר גודל שכזה, רצוי להקפיד על אמצעי הזהירות הנדרשים, גם אם אלו יהיו כרוכים בהוצאות נוספות. יש לוודא כי הקבלן רשום ומוכר, ואף מומלץ לראות פרוייקטים קודמים שביצע ולשוחח עם הדיירים בכדי להתרשם לכאן או לכאן לפני שסוגרים את העסקה. בנוסף, אל תתביישו לנהל משא ומתן עם נציגי המכירות בכדי לקבל את המגיע לכם בחוק במחירים הנוחים ביותר שאפשר, ואף להתייעץ עם עורך דין ואנשי מקצוע רלוונטיים בכל הנוגע לפרטים ספציפיים שאינכם בקיאים בהם. והכי חשוב - שוק הנדל"ן הוא שוק תחרותי - אל תתפתו להסכים לכל הצעה שתעלה בדרככם.