דירה למכירה המפורסמת זמן רב - האם צריך לחשוד?

אנשים רבים המחפשים דירה לרכישה מכירים את סימני האזהרה שיש לדירות מסויימות. אם המחיר שבעל הדירה מבקש עבור דירה מסויימת הוא נמוך מאוד עד כדי עשרות אחוזים ממחיר השוק - כדאי לחשוד. גם אם המחיר הוא גבוה במיוחד יש להרים גבה ולברר את העניין

אנשים רבים המחפשים דירה לרכישה מכירים את סימני האזהרה שיש לדירות מסויימות. אם המחיר שבעל הדירה מבקש עבור דירה מסויימת הוא נמוך מאוד עד כדי עשרות אחוזים ממחיר השוק - כדאי לחשוד. גם אם המחיר הוא גבוה במיוחד יש להרים גבה ולברר את העניין, וכמובן - אם דירה למכירה מפורסמת זמן רב (חודשים רבים) - זה בהחלט מעורר תמיהה. בכתבה זו ננסה לענות על השאלה - האם צריך לחשוד בדירות למכירה המפורסמת זמן רב מדי בלוחות הדירות באינטרנט ובעיתונות הכתובה?

איתור דירות למכירה
לפני שנענה על השאלה האם יש לחשוד בדירות המפורסמות זמן רב, ננסה קודם כל להבהיר כיצד בכלל מגיעים לדירות הללו. כל מי שרוצה לקנות דירה, חייב להכיר את כל הדרכים לאיתור דירות למכירה, כאשר הדרך הטובה ביותר היא באמצעות לוחות דירות באינטרנט ובעיתונות הכתובה. כמובן שניתן להגיע לדירות למכירה דרך מתווכים מוכשרים, וגם בשיטת "מפה לאוזן", אך בעידן האינטרנט, הדרך הטובה ביותר לברר אילו דירות למכירה נמצאות בשוק בכל רגע נתון היא באמצעות האינטרנט. יש אתרי אינטרנט רבים המפרסמים לוחות עם דירות למכירה ולהשכרה וגם עם נכסי נדל"ן נוספים כגון חנויות, עסקים, משרדים ועוד. כאשר מחפשים אחר דירה למכירה חשוב לשים לב לכמה פרמטרים - המיקום של הדירה, הגודל של הדירה, מצב הדירה, האם יש בבניין מעלית וחניות, וכמובן - המחיר של הדירה. מחיר נמוך מדי חייב לעורר את חשדכם ומומלץ לברר לעומק כל דירה שמתומחרת באופן נמוך מדי. לדירה שכזו יכולות להיות אין ספור בעיות אשר בגללן המחיר הוא נמוך. אך יש דברים נוספים שחשוב מאוד לבדוק, למשל - כמה זמן נמצאת הדירה בשוק הדירות למכירה?

מומלץ לחשוד בדירות המפורסמות זמן רב!

דירה יכולה להיות זמן רב בשוק הדירות בשל מגוון רחב של סיבות. יכול להיות שהבעלים ביקש מחיר גבוה מדי ופשוט לא מצליח למכור את הדירה. יש אפשרות גם שבעל הדירה לא באמת רוצה למכור את הדירה ולכן היא לא נמכרת. וכמובן - יכול להיות שיש בעיות משמעותיות עם הדירה ובשל הבעיות הללו הדירה לא נמכרת זמן רב. ממצבים כאלה עליכם להיזהר מאוד! לכן, דירה הנמצאת כמה חודשים בלוחות הדירות (ובוודאי למעלה משנה שלמה) חייבת לעורר את החשד שלכם. לדירה שכזו יכולות להיות בעיות רבות, כגון - בעיות ברישום בטאבו, בעיות קריטיות במבנה הדירה, חריגות בנייה, שכנים בעייתיים ועוד. לכן, אם אתם חושקים בדירה שנמצאת זמן רב בשוק, בדקו אותה שבעתיים ונסו לברר מהן הבעיות עם הדירה הזו. ברוב המקרים, תמצאו בעיות אשר בגללן המחיר הוא נמוך, ותצטרכו להחליט אם אלה הן בעיות שלגמרי לא מקובלות עליכם (ואז תוותרו על הדירה), או לחילופין - הבעיות הללו לא ממש מטרידות אתכם וכך תוכלו להשיג דירה במחיר זול יחסית.