דירה למכירה

אם הנכם סבורים כי תרצו להישאר בעשור האחרון באותו אזור מגורים, משתלם לכם לקנות דירה, אך אם אינכם מסוגלים להרשות לעצמכם להתחייב למימון דירה חדשה, כדאי לחשוב על שיפוץ.

מעוניינים להשתקע בדירה במשך תקופה ארוכה? אם אתם עובדים ובעלי הכנסה קבועה, מגורים בדירה בשכירות הנם בזבוז מבחינה כלכלית, שכן אתם משלמים על נכס שלא שייך לכם. אם הנכם סבורים כי תרצו להישאר בעשור האחרון באותו אזור מגורים, משתלם לכם לטווח הארוך לחפש דירה למכירה במקום דירה להשכרה. זאת שכן, כל תשלום חודשי שתשלמו עבור המגורים יממן קניית נכס שיישאר בידיכם לתמיד, ולא "ייזרק לפח" (דהיינו לידיו של בעל הדירה). ניתן לחשוב על קניית דירה כמו על השקעה בבורסה, רק בטוחה הרבה יותר. אם תקנו דירה באזור המרכז או באזור פופולארי אחר, סביר להניח שערך הנכס שלכם רק יעלה עם השנים, בשל הטיפוס המתמיד במחירי הנדל"ן.

 

 

אם אינכם מסוגלים להרשות לעצמכם להתחייב למימון דירה חדשה, מומלץ להשקיע זמן בחיפוש אחר דירה הזקוקה לשיפוץ ומעט עבודה - כדי להפוך את הדירה לבית עליו תמיד חלמתם. נכון, קניית דירה חדשה מקבלן נוחה יותר, אולם חייבים להודות, כי יש משהו מלהיב באפשרות לבנות לעצמכם את הבית בו אתם חושקים. תתפלאו, לא תצטרכו לשכור שיפוצניקים או בעלי מקצוע לטיפול בכל בעיה הקיימת בבית. מומלץ להתייעץ עם בעל מקצוע לשם איתור כל בעיות הבינוי הדורשות פתרון וכן תכנון תהליך העבודה, אולם למעט תחומים ספציפיים - תוכלו לבצע את רוב העבודה בעצמכם.

 

 

לאחר קניית הדירה, תכנון הליך העבודה וטיפול בבעיות הבינוי אם ישנן כאלה (חשמל/ אינסטלציה), תוכלו להתחיל בעבודת הבנייה המשותפת. זכרו כי עדיף להשקיע כמה שיותר עבודה טרם המעבר לדירה וההשתקעות בה מאשר לאחר מכן. כך למשל, גם אם הדירה לא מחייבת צביעה מחדש ברגע זה, מומלץ לצבוע את הקירות בצבע האהוב עליכם כאשר הדירה ריקה מתכולה ובכך לחסוך מאמץ עתידי.

 

 

כמו כן, אם בכוונתכם להחליף את האינסטלציה או להתקין מערכת חימום חדשה - עשו זאת עכשיו, נכון מדובר בהמון הוצאות בפרק זמן קצר אולם שווה להשקיע את המאמץ הזה מוקדם מאשר מאוחר. רוצים להחליף את הכיורים? לרצף את קירות האמבטיה בקרמיקה? ערכו רשימה מקיפה של כל הדברים אותם הייתם רוצים לתקן או לשנות, ובררו מה עדיף לכם לעשות טרם המעבר.

 

 

ריהוט הדירה החדשה צפוי להיות עסק יקר יותר ממה שתצפו, ולכן כדאי בתחילה להסתפק בכמה שפחות, זאת שכן תמיד אפשר לקנות מערכת קולנוע ביתית חדשה או מטבח מעץ מהגוני מלא, אולם בשנים הראשונות של התשלום על הבית תוכלו להסתפק בטלוויזיה הישנה של ההורים או במטבח הקודם שקניתם באיקאה, כשתהיו מסוגלים להרשות לעצמכם לקנות ריהוט ומוצרי חשמל איכותיים - בצעו את ההשקעה.

 

 

לסיכום, שיפוץ דירה הוא אמנם אינו משימה פשוטה, אבל תמיד ניתן להתנחם במחשבה כי לא תיאלצו לעשות זאת פעמים רבות בחיים, ולאחר העבודה הקשה תזכו בבית חדש שיהיה שלכם לתמיד.