דירה להשקעה - לא לעשירים בלבד

כיצד משקיעים בנדל''ן? כיצד יוצאים לדרך? כל התשובות בפנים.

יש אפיקים רבים שניתן להשקיע בהם על מנת להרוויח כסף - חיסכון סולידי בבנק, השקעה במניות בבורסה וכמובן גם השקעה בנדל"ן. רבים טועים לחשוב כי השקעה בתחום הנדל"ן מיועדת לעשירים בלבד, אך זה כמובן לא נכון. גם יזמים קטנים, עם הון עצמי נמוך יחסית, יכולים להשקיע בנדל"ן, ולהרוויח לא רע בכלל... כמובן שצריך הון עצמי התחלתי, אך גם כמה מאות אלפי שקלים יכולים להספיק, ואין צורך במיליונים על מנת להפוך ליזמי נדל"ן. בכתבה זו ננסה להראות כי רכישת דירה להשקעה היא אפיק כלכלית נהדר שיכול להתאים ללא מעט אנשים, ובוודאי לא רק לעשירים. עוד על נושא זה בכתבה הבאה.

 

כיצד משקיעים בנדל"ן?

על מנת להשקיע בתחום הנדל"ן צריך קודם כל לקבל החלטה על כך, וזוהי איננה החלטה פשוטה. השקעה בנדל"ן היא לרוב מסובכת יותר מאשר השקעה בשוק ההון מכיוון שההון העצמי הדרוש הוא גבוה יותר. על מנת לרכוש דירה להשקעה יש צורך בכמה מאות אלפי שקלים בתור התחלה, וזאת לעומת סכומים נמוכים בהרבה הנדרשים לצורך השקעות באפיקים אחרים. אז לפני הכל - עליכם להחליט שתחום זה אכן מתאים לכם. אם החלטתם ללכת על השקעה בנדל"ן, עליכם להחליט איזה סוג של השקעה. האם אתם רוצים לרכוש דירה קטנה, לשפץ אותה ולמכור אותה במחיר גבוה יותר תוך זמן קצר? האם אתם מעדיפים לרכוש דירה ולהשכיר אותה למשך תקופה ארוכה? ואולי בכלל אתם מעדיפים להשקיע במשרדים ובנדל"ן מסחרי? הכל תלוי כמובן בהון העצמי שלכם ובזמן הפנוי שיש לכם. כל חלופה תדרוש מכם משאבים שונים ואנרגיות שונות. רוב היזמים הקטנים פשוט רוכשים דירה להשקעה, משכירים אותה ונהנים מהתשואה. השאיפה היא כמובן שהתשואה תהיה כמה שיותר גדולה ולכן חשוב לדעת כיצד לאתר דירה מתאימה, כיצד לברר שהמחיר שלה הוא אכן משתלם וכמובן - יש לדעת גם כמה שכר דירה ניתן לגבות מהשוכרים.

 

רכישת דירה להשקעה - כיצד יוצאים לדרך?

על מנת לרכוש דירה להשקעה יש לעשות לא מעט בירורים. מומלץ לרכוש דירה באיזור בו יש גם ביקוש לדירות להשכרה, זאת במידה ואתם רוצים להשכיר את הדירה שרכשתם. אם אתם מתכוונים לקנות דירה, לשפץ אותה ולמכור ברווח, חשוב לדעת כיצד להוציא לפועל את כל התהליך הזה. מומלץ להיעזר במתווכים איכותיים, עורכי דין המבינים בתחום ויש ליצור קשר עם שורה ארוכה של אנשי מקצוע - קבלנים, נגרים, שיפוצניקים, מעצבים ועוד. אך קודם כל, יש לאתר דירה מתאימה באמצעות לוחות הדירות באינטרנט או באמצעות מתווכים. השלב בו מנסים לאתר דירה להשקעה מתאימה במחיר מציאה הוא שלב חשוב, מכיוון שאם תשלמו יותר מדי עבור הדירה להשקעה, לא בטוח שתרוויחו מכל המהלך... זכרו כי אין צורך במיליוני שקלים וגם עם כמה מאות אלפי שקלים ניתן לצאת לדרך ולחפש דירה להשקעה. את ההפרש תוכלו לקבל מהבנק. לכן, גם אם יש לכם הון עצמי שאינו גבוה מדי, תוכלו להפוך ליזמי נדל"ן קטנים ולרכוש דירה להשקעה שממנה תוכלו להרוויח בצורה יפה!