דירה להשכרה

אין זה פשוט למצוא דירות להשכרה שתתאים לכם בדיוק, אך עם קצת השקעה, סבלנות ומזל, תוכלו לאתר את הדירה המתאימה לכם ביותר מבין אלה המוצעות בשוק.

כל מי שמחפש דירות להשכרה בישראל, למעשה מחפש מקום לגור בו לתקופה קצובה, בדרך כלל בין שנה לחמש שנים. בישראל, לא נהוג לשכור דירה לתקופות ארוכות מדי, ולכן החוזים הם בדרך כלל לשנה עם אופציה לעוד שנה. חיפוש אחר דירות להשכרה הוא בדרך כלל פשוט יותר מאשר חיפוש אחר דירה למכירה, אך גם בו יש להשקיע. דירה שתגורו בה מספר שנים, צריכה להתאים לכם מבחינות רבות, ולא מומלץ "לקפוץ" על הדירה הראשונה שתתקלו בה. יש דרכים רבות לחפש דירות להשכרה ובכתבה זו נפרט אודות נושא חשוב זה.

 

איתור דירות להשכרה

אם אתם מחפשים אחר דירות להשכרה, יש כמה דרכים לעשות זאת. הדרך הנוחה ביותר היא להיעזר ב לוח דירות המופיעה באינטרנט ובעיתונות הכתובה. בלוחות הללו הדירות מסודרות ומאורגנות בצורה יעילה, וניתן לעשות חיתוכים שונים בהתאם לאיזור בו אתם מחפשים, לגודל הדירה או מספר החדרים, למחיר ובהתאם לקריטריונים נוספים. ניתן כמובן גם להיעזר במשרדי תיווך מובילים הפועלים באיזור בו אתם מחפשים דירה, וכמובן - יש את השיטה הישנה והטובה, שיטת "מפה לאוזן". כאשר אתם שומעים על דירות להשכרה אשר נכנסה לשוק ממכרים או מקורבים שלכם, זוהי השיטה הטובה ביותר, מכיוון שאז תוכלו להגיע לדירה הזו לפני שהיא מתפרסמת באינטרנט או בעיתונות הכתובה. אך לא כולם שומעים על דירות להשכרה, ולכן רוב האנשים נעזרים באינטרנט ובמתווכים. כמובן שהטוב ביותר הוא לשלב בין כל שיטות החיפוש הללו גם יחד, תוך שימת דגש על לוחות הדירות באינטרנט. חשוב לעבור מדי יום על הלוחות, להרים טלפונים ולבקר בכמה שיותר דירות, עד שתמצאו את הדירה המתאימה לכם ביותר.

 

דירות להשכרה - דגשים חשובים

כאשר מחפשים דירות להשכרה חשוב לזכור כי ההבדלים בין מחירי השכירויות בין האיזורים השונים הם משמעותיים מאוד. דירת 4 חדרים בתל אביב תעלה הרבה יותר מאשר דירה דומה בפתח תקווה או במודיעין. לכן, יש לקבוע מראש מהו התקציב שלכם, ולחפש רק באיזורים בהם יש דירות שתוכלו לעמוד בהן מבחינה כלכלית. מומלץ כאמור לבקר בכמה שיותר דירות, ולבסוף, לבחור את 2-3 הדירות שנראות לכם ביותר ולבצע תהליך קבלת החלטות מושכל ויעיל. מומלץ מאוד לוודא שהמצב התחזוקתי של הדירות להשכרה הוא ברמה טובה וכי לא נדרשת השקעה גדולה מצידכם. אם אתם מתכוונים לעבור לדירה למשך תקופה ארוכה, מומלץ גם לברר אודות השכונה, התושבים, השכנים ואפילו מוסדות החינוך והשירותים הציבוריים באיזור. וכמובן - כדאי מאוד להיעזר בעורך דין איכותי בעת ניסוח חוזה השכירות וגם בשלב המשא ומתן.

 

אין זה פשוט למצוא דירות להשכרה שתתאים לכם בדיוק, אך עם קצת השקעה, סבלנות ומזל, תוכלו לאתר את הדירה המתאימה לכם ביותר מבין אלה המוצעות בשוק.