גבעת שמואל: המציאה החדשה של שוק הנדל''ן

מתוך מצוקת הנדל''ן ההולכת ומעמיקה, מתגלים אט אט אותם אזורים במרכז הארץ שלא קיבלו את תשומת הלב הראויה. כזו היא גבעת שמואל – פסע מצירי התנועה המרכזיים, ובעלת פוטנציאל נדל''ני לא מבוטל.

המחסור האקוטי ביחידות דיור באזורי הביקוש במרכז, מוליד פתרונות יצירתיים כגון: פרויקטים של התחדשות עירונית, פיצול דירות, העתקת מגורים לפריפריה, ועוד. אבל מתוך מצוקת הנדל"ן ההולכת ומעמיקה, מתגלים אט אט אותם אזורים במרכז הארץ שלא קיבלו את תשומת הלב הראויה. כזו היא גבעת שמואל – פסע מצירי התנועה המרכזיים, ובעלת פוטנציאל נדל"ני לא מבוטל.

אלפי יחידות דיור חדשות 
אחרי שגני תקווה, פתח-תקווה ובת-ים קיבלו עדנה מחודשת, הגיע תורה של גבעת שמואל. עם המגמה המואצת של חזרה לערים, החלו רבים לחפש פתרונות דיור זולים בסמוך למרכזי התעסוקה, ובאזורים עם בנייה רוויה.

לעת עתה, נמצאת גבעת-שמואל בשיאה של עליית מחירים, ודירות רבות בעיר נמכרות כעת במחיר כפול ממחירן לפני עשור (אך עדיין נמוך ממחיר דירה ממוצעת בתל-אביב). העיר נהנית מפרויקט רבים של בנייה רוויה, ובסך הכול, עומדות להיבנות כ-4,000 יחידות דיור חדשות, והיד עוד נטויה.

הכפלת מספר התושבים בעיר
שני הפרויקטים היותר בולטים בעיר, שכבר אושרו בתב"ע, נמצאים בשני קצוות העיר. בצד הדרומי – מתוכננות אלפיים יחידות דיור חדשות. בצד הצפוני – עוד 1,500 דירות. הפרויקטים כבר יצאו לפועל והבניינים הראשונים כבר מתחילים להיבנות. הצפי הוא, שעם איוש הפרויקטים החדשים, מספר התושבים בעיר יוכפל. חוץ מבנייה למגורים, מתוכננות גם מספר תכניות תב"ע הכוללות בנייה בתמהיל משולב של מסחר ומשרדים, על שטח משוער של 150 עד 200 אלף מ"ר.