בתים למכירה - הישארו ממוקדים

עצה ראשונה - חפשו בתים למכירה באופן ממוקד! עצה שנייה - שימו דגש על חיפוש באינטרנט! עצה שלישית - בקרו בכל דירה לפחות 3 פעמים

שי וענת חיפשו זמן רב דירה להשכרה וכאשר גילו כי אינם מוצאים את מה שהם מחפשים, החליטו לנסות ולחפש גם בתים למכירה. שנה שלמה של חיפושי דירה להשכרה עלו בתוהו, ושי וענת כמעט והתייאשו, עד שאבי, חברם המתווך, הציע להם לשקול גם את האופציה של רכישת דירה. כזכור, שי וענת חיפשו דירה של לפחות 4 חדרים (ורצוי גם 5) על מנת שיהיה לכל המשפחה מספיק מקום ולא יאצלו לחיות בצפיפות. לאחר כמעט שנה של חיפושי דירה להשכרה, צברו שי וענת קצת ניסיון בתחום, וכאשר ניגשו לחיפושים של בתים למכירה, התהליך היה להם קל יותר. אבי נתן להם כמה עצות מועילות במיוחד, אותן נפרט בכתבה זו.

 

עצה ראשונה - חפשו בתים למכירה באופן ממוקד!

שי וענת הבינו כי עליהם להיות הפעם ממוקדים יותר, הרבה יותר מאשר בחיפושים אחר דירה להשכרה. כאשר חיפשו דירה להשכרה חיפשו בערים רבות בגוש דן, גם דירות של 4 חדרים וגם דירות של 5, וטווח המחירים שלהם היה רחב למדי. אבי הסביר להם כי כאשר מחפשים בתים למכירה, חשוב להיות ממוקדים ולא להתפזר. חיפוש אחר בתים למכירה יכול לקחת זמן רב יותר מאשר חיפוש אחר דירות להשכרה, אך אם מתמקדים ומחפשים ביעילות אפשר לקצר מאוד את משך החיפושים. אבי ייעץ להם להתמקד ב- 2-3 ערים בלבד, בטווח מחירים מצומצם מאוד ולחפש רק דירות של 4 חדרים (אך בגודל של לפחות 100 מטרים). אלה היו הצרכים של שי וענת ולכן אבי אמר להם לחפש רק את מה שה צריכים ולא שום דבר אחר! ואכן, כך פעלו שי וענת והתוצאות לא איחרו לבוא.

 

עצה שנייה - שימו דגש על חיפוש באינטרנט

העצה השנייה של אבי היתה למקד את מירב החיפושים באינטרנט ובעיקר בלוחות הדירות באינטרנט. כמעט כל הבתים למכירה שנמצאים בשוק בכל רגע נתון נמצאים באינטרנט ולכן יש למקד את החיפושים בעיקר באפיק זה. כמובן שמומלץ גם להתייעץ עם מתווכים איכותיים ולהציץ גם בלוחות בעיתונות הכתובה, אך לפחות 80% מהזמן יש להשקיע בחיפושים באינטרנט. גם בתחום זה הקשיבו שי וענת לאבי וגילו מהר מאוד כי הוא שוב צדק!

 

עצה שלישית - בקרו בכל דירה לפחות 3 פעמים

שי וענת הצליחו לאתר 3 דירות שמתאימות להם בזכות החיפוש הממוקד שלהם באינטרנט, וכאשר הגיע הזמן לבקר בבתים למכירה שמצאו, המליץ להם אבי לא להתעצל ולבקר בכל דירה לפחות 3 פעמים (פעם אחת בלילה ופעמיים ביום). אבי גם המליץ לשי ולענת להביא מכרים שלהם (שהם סומכים עליהם) לראות את הדירות, לפני שהם מחליטים איזו דירה לרכוש. רק לאחר שתבחנו כל דירה לעומק ותבקרו בדירות מספר פעמים, תוכלו להגיע להחלטה מושכלת, כך הסביר אבי. רכישה של דירה היא אחת מהרכישות הגדולות ביותר בחיים ולכן מומלץ להשקיע את כל מה שאפשר לפני שמקבלים החלטה. גם בנושא זה הקשיבו שי וענת לאבי וביקרו 3 פעמים לפחות בשלוש הדירות הפוטנציאליות שמצאו.