בתים למכירה

על מנת לאתר בתים למכירה שיתאימו לכם, ניתן להיעזר במספר גומרים חשובים, עליהם נפרט בכתבה זו.

כל מי שמחפש בתים למכירה בישראל, צריך לדעת שההיצע הוא קטן יותר מאשר במקרה של חיפוש דירות למכירה, במיוחד באיזורים המבוקשים. כיום, קל יותר למצוא דירות למכירה מאשר בתים למכירה, פשוט בשל העבודה הפשוטה שיש יותר דירות מאשר בתים פרטיים. בתל אביב למשל, כמות הבתים הפרטיים היא קטנה למדי, וניתן למצוא בתים רק באיזורים מסויימים בעיר. לעומת זאת באיזורי השרון, הצפון והדרום יש היצע גדול יותר של בתים. על מנת לאתר בתים למכירה שיתאימו לכם, ניתן להיעזר במספר גומרים חשובים, עליהם נפרט בכתבה זו.

 

כיצד מחפשים ומוצאים בתים למכירה?

הדרך הטובה ביותר לחפש בתים למכירה היא באמצעות משרדי תיווך, חברות נדל"ן, חברות בניה וגם בעזרת האינטרנט ולוחות הדירות המופיעים ברשת. ניתן כמובן גם להיעזר בכל הגורמים הללו בעת ובעונה אחת, במיוחד כאשר מחפשים בית חדש. חיפוש אחר בתים למכירה (בין אם המדובר בבתים פרטיים או בדירות רגילות), אינו עניין פשוט כלל ועיקר. יש לקחת בחשבון שיקולים רבים כמו מיקום, אופי השכונה והאוכלוסייה, מספר חדרים, אמצעי התחבורה הקיימים באיזור, מערכת החינוך (גנים ובתי הספר) וכמובן גם את הנושא של המחיר. לא כולם יכולים להרשות לעצמם בתים במיליון או שני מיליון שקלים, ולכן החיפוש הוא מורכב ויכול אף להיות ממושך. יש להבדיל כמובן בין מצב בו מחפשים בתים למכירה למטרת מגורים, לבין מצב בו מחפשים בתים או דירות למטרת השקעה. במקרה השני השיקולים הם בעיקר כלכליים וקשורים לרווח הסופי שיהיה ניתן לקבל עבור ההשקעה ואילו כאשר מחפשים מקום לגור בו, השיקולים הם כמובן אחרים.

 

היכן יש בתים למכירה?

ישנם בתים למכירה בכל רחבי הארץ, אך כמובן שההיצע והביקוש משתנים בכל איזור. באיזורי הפריפריה יש בתים למכירה במחירים נמוכים למדי, אך הביקוש באיזורים הללו הוא נמוך יותר. לעומת זאת, באיזורים כמו תל אביב, גבעתיים, רמת השרון, הרצלייה ועוד, המחירים הם גבוהים הרבה יותר, אך כך גם הביקוש. מי שמבצע חיפוש רציני, ימצא כמעט בכל מקום בארץ בתים או דירות למכירה, אך לא תמיד הבתים הללו יתאימו לצרכים של המחפש.

 

אז מה בכל זאת עושים? אם אתם רוצים למצוא בית או דירה שיתאימו לכם תוך זמן קצר, הפיתרון הטוב ביותר הוא להשקיע תקופה מסויימת במחקר שוק מקיף ומעמיק הכולל פניה לחברות התיווך המובילות באיזור בו אתם מחפשים, פניה לחברות נדל"ן (אם מחפשים בית חדש) וכמובן - מעבר יום יומי שוטף על אתרי האינטרנט הרלוונטיים ולוחות הדירות. לאחר שאיתרתם מספר בתים רלוונטיים, יש לבקר בהם ולבחון אותם במו עיניכם. למצוא בית שיתאים בדיוק לצרכים שלכם זוהי משימה מורכבת, אך אם עושים זאת נכון, ביעילות ובהתמדה, ניתן לבצע את המשימה גם תוך מספר שבועות (במקרה הטוב) או חודשים (במקרה הפחות טוב).