בת-ים מתחדשת ומרגשת

העירייה פרסמה מכרז בהיקף של 54 מיליון₪ לשדרוג מתחם הבילוי והעסקים בעיר במטרה למצות הפוטנציאל הנדלנ''י העצום הגלום במתחם

העירייה פרסמה מכרז בהיקף של 54 מיליון לשדרוג מתחם הבילוי והעסקים בעיר במטרה למצות הפוטנציאל הנדלנ"י העצום הגלום במתחם.
בעקבות התעניינות הולכת וגוברת של גורמים עסקיים בשטחי מסחר במתחם הבילוי והעסקים של בת ים החליטה העירייה לשדרג את מתחם הבילוי והעסקים שלה.

 

העירייה פרסמה מכרז לביצוע עבודות שיקום תשתיות ושיפוץ כללי בהיקף של 54 מיליון . עד כה ניגשו למכרז 5 מן החברות הגדולות במשק. ההכרזה הרשמית על הזוכה בעוד כשבועיים.


"התכניות שהוצגו עושות שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר שיש בתחום כיום. בתום הפרויקט, יהיה המתחם אבן שואבת למשקיעים מבחוץ ויוביל את האזור כולו לפריחה עסקית וכלכלית ".

 

בימים אילו בוחנת חברת "חוף בת-ים", חברת בת עירונית, את ההצעות השונות שהוגשו במכרז לביצוע
עבודות השיקום והשדרוג של מתחם העסקים והבילוי בבת-ים. המכרז מקיף עבודות תשתית ובינוי בהיקף רחב של 54 מיליוני שקלים. הוראות המכרז מבטיחות קצב פיתוח מהיר ומניעתן של חריגות זמנים אפשריות בביצוע.

 

"סל העבודות" כולל החלפה של תשתיות המים והביוב, שדרוג ובנייה של מערכת ניקוז אזורית חדשה, סלילה של כבישי גישה חדשים למתחם העסקים, מערכת של כבישים פנימיים, בנייה של מדרכות ושבילים להולכי רגל ושיפוץ כללי של כל מערכת התאורה העירונית באזור.

 

פרט לעבודות התשתית הנ"ל, יקיף הפרויקט עבודות שיקום נרחבות של בתי העסק ומוקדי הבילוי באזור. חזיתות המבנים ישופצו ויחודשו, תבוצענה עבודות גינון נרחבות ויוכשרו מקומות חנייה רבים לטובת ציבור הקונים והמבלים הצפוי לפקוד את המתחם המחודש.

 

וועדת המכרזים של עריית בת-ים צפויה להתכנס במהלך השבועיים הקרובים ולהודיע מיהו הזוכה במכרז. תוך ימים ספורים, מיום פרסום ההודעה, יחלו עבודות העפר בשטח. העבודות יחלו במתחם רחוב העבודה.

 

כל 5 החברות שניגשו למכרז חויבו בליווי צמוד של יועץ תחבורה, זאת כדי לצמצם למינימום האפשרי את הפגיעה באיכות חייהם של בעלי העסקים וציבור המבלים, הפוקדים מידי יום את המתחמים השונים שבאזור.

 

לדברי עו"ד ארז פודמסקי-שקד, סמנכ"ל תכנון וארגון בעריית בת ים, הושקעה חשיבה רבה בניסיון למזער את הנזק באיכות חייהם של פרנסי המקום. לכן, במקביל לעבודות השיפוץ, יוכשרו צירי תנועה ונתיבים חלופיים, ומרב העבודות תבוצענה בשעות הלילה.

 

עוד הוסיף פודמסקי, כי "ההתעניינות סביב שטחי הבילוי והעסקים בבת-ים הולכת וגוברת. לכן, כדי לתת מענה למגמות הקיימות עלה הצורך בשדרוג התשתיות הישנות. זהו צעד חשוב ומרכזי בקידום העיר ופיתוח חיי המסחר והבילוי בה"

 

שלומי לחיאני, ראש עריית בת-ים: "העיר בת-ים משנה את פניה. אני סמוך ובטוח כי מתחם עסקים ובילויים מחודש הוא חיוני לתהליך התנופה המואץ שעובר על העיר ולעניין הרב לו העיר זוכה. אין ספק שמתחם מסוג זה ישרת את תושבי העיר כולם וגם את בני הנוער שיוכלו מעתה לבלות בסביבה נעימה ומוארת."