בנקים, יועצים ומומחים בתחום הנדל''ן

בכתבה זו נרחיב מעט על אודות אנשי המקצוע בתחום הנדל''ן שיוכלו לייעץ לכם. אז אם אתם זקוקים למשכנתא או מתכוונים למכור או לקנות דירה בקרוב, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם.

תחום הנדל"ן הוא תחום רחב מאוד ויש אין ספור אנשים העוסקים בו. האדם הפשוט לא ממש מבין בתחום, ולכן הוא זקוק לייעוץ רב, הן בנושא משכנתאות, הן כאשר קונים או מוכרים דירה ועוד. ניתן בהחלט לפנות כיום ליועצים ומומחים בתחום הנדל"ן, על מנת לקבל עזרה או עצה טובה. גם לבנקים עצמם יש יועצים וניתן לפנות אליהם. בכתבה זו נרחיב מעט על אודות אנשי המקצוע בתחום הנדל"ן שיוכלו לייעץ לכם. אז אם אתם זקוקים למשכנתא או מתכוונים למכור או לקנות דירה בקרוב, כתבה זו מיועדת במיוחד עבורכם.

 

יועצי משכנתאות

 

תחום המשכנתאות הוא התחום הנפוץ ביותר בו אנשים מין היישוב זקוקים בו לייעוץ. רוב האנשים לא יודעים כיצד לבחור את המשכנתא המתאימה להם ביותר, ולכן ייעוץ איכותי יכול לחסוך להם כסף רב. כשלוקחים משכנתא יש גורמים רבים שיש לקחת בחשבון - גובה הריבית של המשכנתא, סוג המשכנתא (צמודה או לא צמודה, פריים או לא פריים ועוד), תמהיל המשכנתא, תקופת ההחזר ועוד. עבור רבים מושגים כמו לוח שפיצר, ריבית פריים ומחשבון משכנתא נשמעים כמו סינית, ולכן הם זקוקים לייעוץ. עצה טובה בתחום זה יכולה לחסוך לאורך השנים עשרות אלפי שקלים ולעיתים אפילו מעבר לכך. אז למי ניתן לפנות? יש את היועץ בבנק שיכול לסייע, אך חשוב לזכור כי יועץ זה הוא לעיתים בעל אינטרס ומייצג את הבנק. ניתן לשלם ליועצי משכנתאות חיצוניים אך גם לכך יש חיסרון - המדובר לרוב בתשלום גבוה למדי של כמה אלפי שקלים (אך תשלום זה יכול לחסוך לכם הרבה מעבר לכך בהמשך). ניתן כמובן גם לקבל עצה חברית מאנשים שאתם מכירים אשר מבינים בתחום - כלכלנים, עורכי דין, רואי חשבון ועוד. זכרו כי בתחום זה הדעות הן רבות, יש לא מעט גישות, ולכל יועץ תהיה דעה משלו... חשוב להתייעץ עם אנשים שאתם סומכים עליהם, לקבל כמה דעות, אך לבסוף להחליט לבד.

 

יועצים ומוחים בתחום מכירה וקנייה של דירות

 

תחום נוסף בו רבים זקוקים לייעוץ הוא כאשר מנסים למכור או לקנות דירה. השאלות הן רבות - האם בכלל משתלם לקנות או למכור, מהו המחיר המתאים, מהו העיתוי הנכון ביותר למכירה או לקנייה, האם המחירים עומדים בקרוב לעלות או לרדת, איזו הלוואה כדאי לקחת במקרה של קנייה, כיצד לנסח את החוזה (בתחום זה רצוי מאוד להתייעץ עם עורך דין איכותי), ואלה הן רק חלק מהשאלות. כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים איכותיים על מנת לקבל תשובות לשאלות הללו, ובמיוחד עם מתווכים, אנשי נדל"ן, שמאים ועורכי דין. לא לכולם יהיו תשובות מדוייקות, ולכל מומחה תהיה מין הסתם דעה שונה, אך לפחות תקבלו תמונה כללית על אודות המצב בשוק וכך תוכלו לקבל החלטה מושכלת.

 

לסיכום, בין אם אתם קונים דירה, מוכרים דירה, מנסים לנסח חוזה הקשור לנדל"ן או זקוקים להלוואת משכנתא, כדאי מאוד להתייעץ עם מומחים ויועצים בתחום מורכב זה, וכך תוכלו לקבל את רוב המידע הרלוונטי ולקבל החלטה חכמה.

 

לכלים נוספים