בית למכירה

בעידן בו האינטרנט הוא כה נפוץ, הדרך הטובה ביותר למצוא בית למכירה הוא באמצעות מדיום זה, אך יש גם דרכים נוספות, עליהן נפרט בכתבה זו. עוד על חיפוש אחר בית למכירה בכתבה הבאה.

כל מי שמחפש בית למכירה בישראל יכול לעשות זאת במגוון דרכים. ישנם בתים למכירה בכל רחבי הארץ, אך על מנת לאתר בית למכירה שיתאים בדיוק לצרכים שלכם, יש להשקיע זמן, מחשבה ומאמץ. בעידן בו האינטרנט הוא כה נפוץ, הדרך הטובה ביותר למצוא בית למכירה הוא באמצעות מדיום זה, אך יש גם דרכים נוספות, עליהן נפרט בכתבה זו. עוד על חיפוש אחר בית למכירה בכתבה הבאה.


דרכים למציאת בית למכירה

הדרך המוכרת ביותר למציאת בית למכירה היא באמצעות חיפוש בלוחות הדירות המתפרסמות מדי יום באתרי אינטרנט העוסקים בתחום, כמו נדל"ן קום, הוומלס, יד 2 ועוד. ישנם גם אתרים קטנים יותר בהם ניתן למצוא מציאות, אך מומלץ להתחיל עם האתרים הגדולים. דרך נוספת לאיתור בית היא באמצעות משרדי תיווך איכותיים, הפועלים באיזור בו אתם מחפשים. מתווך טוב ידע להפנות אתכם לבתים שמתאימים לכם ביותר ולא לבזבז את זמנכם לשווא. רצוי מאוד כמובן לבחור במתווך שאתם סומכים עליו ועל שיקול דעתו. ניתן גם להיעזר במודעות המתפרסמות בעיתונות הכתובה ואפשר אפילו למצוא בית בזכות מודעה שנתלתה על עץ או על עמוד חשמל (אם כי לא מומלץ להתמקד בשיטה זו בלבד...). דרך נוספת ואולי הטובה ביותר, היא לדבר אם כה שיותר מכרים, ידידים ומקורבים, ולהפיץ את השמועה שאתם מחפשים בית למכירה. זוהי שיטת "מפה לאוזן", אשר יכולה להיות אפקטיבית במיוחד. בשיטה זו, אם הגיע לאוזנכם מידע על בית מסויים, תוכלו להקדים את שאר האנשים, בטרם הבית יפורסם בלוחות הדירות. כמובן שההמלצה הטובה ביותר היא לשלב בין כל השיטות הללו גם יחד ולהקדיש לכך זמן רב. חיפוש בית למכירה הוא תהליך קשה ואף סיזיפי, ובדרך כלל, רק מי שמשקיע בכך שעות ארוכות  (כולל ביקור בבתים עצמם), ימצא את מבוקשו!

 

חיפוש בית למכירה - מה חשוב לזכור?

חשוב מאוד לקבוע מראש איזה בית בדיוק אתם מחפשים. יותר קשה לאתר בית למכירה מאשר דירה למכירה, פשוט בגלל שבדרך כלל, יש פחות בתים מאשר דירות המוצעים בשוק. קבעו לעצמכם מראש מהו התקציב שלכם, באיזה איזור אתם מחפשים, מהו הגודל של הבית הדרוש לכם, כמה חדרים אתם צריכים, האם אתם צריכים גינה ואם כן באיזה גודל וכו'. ככל שתהיו יותר ממוקדים בתהליך החיפוש, כך תבזבזו פחות זמן על הגעה לבתים שלא באמת מתאימים לכם. מומלץ גם לברר אודות השכונה או האיזור בו אתם מחפשים בית. בררו אודות סוג האנשים הגרים באיזור, שירותי הציבור הניתנים באיזור, מוסדות החינוך הקיימים ועוד. רוב האנשים שקונים בתים מתכננים לגור בהם שנים ארוכות ולכן מומלץ לעשות בירור כמה שיותר מקיף אודות האיזור, על מנת שבסוף התהליך, תרכשו בית שמתאים לכם, באיזור בו תיהנו לגור ולגדל את ילדכם.