ביקושים גוברים לדירות במודיעין

העיר מודיעין יועדה להיות תל-אביב של אזור הגבעות, אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. עד לפני כמה עשורים, מודיעין הייתה עוד עיר שינה שמחכה להגירה חיובית גדולה יותר. עם זאת, בעשור האחרון גילתה העיר עדנה מחודשת, וכעת נוהרים אליה זוגות צעירים מכל רחבי הארץ.

העיר מודיעין יועדה להיות תל-אביב של אזור הגבעות, אבל ציפיות לחוד ומציאות לחוד. עד לפני כמה עשורים, מודיעין הייתה עוד עיר שינה שמחכה להגירה חיובית גדולה יותר. עם זאת, בעשור האחרון גילתה העיר עדנה מחודשת, וכעת נוהרים אליה זוגות צעירים מכל רחבי הארץ. לאחרונה, שיווק המינהל (רשות מקרקעי ישראל) מכרזים שונים להקמתן של לא פחות מ-420 יחידות דיור חדשות, ופרויקטים נוספים מתוכננים לעתיד הנראה לעין.

 

 פרויקטים חדשים עם מאות דירות מתוכננים להיבנות. צילום: רננה מרלה (מתוך אתר פיקיוויקי).

 

1.7 מיליון לדירת ארבעה חדרים
במכרזים השונים זכו 4 חברות: אפריקה ישראל, קבוצת חנן מור, י.זילברמניץ וחיים זקן בניין והשקעות. המכרזים מתייחסים לארבעה מתחמים בעיר, הכוללים יחדיו 420 יח'ד, ושטח לבנייה מסחרית בשיעור מצטבר של 1,300 מ'ר. עלות ההשקעה הכוללת של החברות מגיעה לכמעט רבע מיליארד שקלים.

היתרון הנוכחי בעיר, הוא האיזון שנשמר בינתיים בין הביקוש ההולך וגובר לדירות בעיר, מה שמבטיח שיעור הנבה נאה, ובין המחירים היציבים יחסית. בפרויקטים החדשים, עלות ההשקעה מגלמת מחיר של מיליון ו-700 אלף שקלים למוצר הכי פופולארי בשוק: דירת ארבעה חדרים.

החלק הגדול ביותר - של אפריקה ישראל
קבוצת אפריקה ישראל של לב לבייב זכתה בעסקה העסיסית ביותר: הקמה של 200 דירות בקירוב, בעלות של 620 אלף שקלים לכל יחידת דיור. קבוצת חנן מור השקיעה כ-500 אלף שקלים ליחידה, עבור זכויות ל-92 יח'ד, וקבוצת י. זילברמניץ חכרה את הקרקע עבור 580 אלף שקלים ליחידה, עבור זכויות בנייה ל-88 יח'ד. חברת חיים זקן חכרה קרקע עבור 568 אלף שקלים ליחידה, עבור בניית 44 יח'ד.