ביטוח דירה – להיות חכם בנדל''ן

להיות חכם בנדל''ן פירושו לקחת אחריות על הדברים אשר עלולים לקרות ולא לקבור את הראש בחול, להתכונן מראש ולקחת גורמים משפיעים רבים בחשבון.

מי שמבין מעט בנדל"ן יודע עד כמה חשוב לא לזלזל בביטוח דירה, והדבר תקף גם לבעלי דירות אשר משכירים אותן בתור השקעה וגם לשוכרים עצמם. גם לשוכרים? כן, שמעתם נכון. בכל מקרה של נזק לדירה שכורה אשר אינה מבוטחת בביטוח דירה, עלולות כל ההוצאות ליפול על השוכרים ולהביא להסתבכות קשה מבחינה כלכלית. על כן, בסופו של דבר מי שחכם בנדל"ן, שוכר או משכיר, חייב תמיד לרכוש ביטוח דירה מתאים עבור הדירה בה הוא גר או הדירה אשר בבעלותו.

 

בעל בית יקר – ביטוח דירה כבר רכשת? 
במידה ותבטחו את דירתכם בביטוח מבנה, תוכלו להיות סמוכים ובטוחים כי בכל מקרה של שריפה, שיטפון, התקהלות, התפרעות, ניסיונות פריצה ועוד תוכלו לקבל את הפיצוי ההולם על מנת להחזיר את המצב לקדמותו. במידה ודירתכם תיהרס כליל, תקבלו את מלוא ערכה בתור פיצוי. במקרים מסוימים בהם אתם מציעים דירה להשכרה יחד עם תכולה יקרה יחסית (ריהוט יקר, טלוויזיה ועוד) מומלץ בנוסף לביטוח המבנה לרכוש גם ביטוח תכולת דירה למקרי פריצה, גניבה או נזק כתוצאה מפגעי טבע כאלה ואחרים.

 

 

גר בשכירות? אל תסתכן ורכוש ביטוח דירה

מי שחכם בנדל"ן, חכם בהחלטותיו לא רק בנוגע להיכן לחפש דירה להשכרה אלא גם בהבנת הצורך לבטח אותה בעזרת ביטוח דירה מתאים. במידה ובעל הדירה שלכם אינו מבטח את דירתו בביטוח מבנה, הוא עלול לתבוע אתכם כאחראים הישירים לכל נזק למבנה הדירה ויש לקחת בחשבון כי תחת המילה "מבנה" חבויים לא רק הבטון, התקרה והרצפה של הבית אלא גם המטבח, דוד השמש, הצנרת, מערכת החשמל ועוד. דירות להשכרה הינן מראש רגישות יותר לנזקים, כולל פגעים טבעיים, ולכם לא כדאי לקחת את הסיכון על דבר שאפילו אינו בבעלותכם.

 

חשוב לציין כי גם דירות אשר בעליהן ביטח אותן בביטוח מבנה, ברוב המקרים חסרות את ביטוח התכולה ולכן לכם השוכרים כדאי לרכוש ביטוח דירה מסוג זה בהקדם על מנת להיות מפוצים בכל מקרה של נזק לתכולתכם האישית בדירה או גניבתה.

 

ביטוח דירה, כאמור, כולל את ביטוח המבנה ואם תרצו גם את ביטוח התכולה. בנוסף קיימת הרחבה מאוד משמעותית לביטוח הדירה והיא משתלמת ביותר גם עבור השוכר וגם עבור המשכיר. זהו ביטוח צד ג' אשר מגן עליכם במידה ואדם כלשהו ייפגע תוך כדי שהייה בדירתכם (או אפילו בחדר המדרגות) וכנגד כל נזק שייגרם לדירה שכנה כתוצאה מבעיה בדירתכם (שריפה, נזקי צנרת וכו'). רק כך תוכלו להיות בטוחים שיש גב מאחוריכם אשר יממן את התביעה ויפצה את התובעים בהתאם.


להיות חכם בנדל"ן פירושו לקחת אחריות על הדברים אשר עלולים לקרות ולא לקבור את הראש בחול, להתכונן מראש ולקחת גורמים משפיעים רבים בחשבון. שיהיה המון בהצלחה עם הדירה החדשה, באם בבעלותכם או באם שכורה. ואל תשכחו לברר בנוגע לביטוח!