ביטוח דירה

נכס נדל''ן לרוב מצריך השקעה כספית גדולה. ישנם בעלי דירות רבים, שעל מנת לרכוש את הנכס, נאלצו להשקיע סכומי כסף גבוהים מאלו שהם הצליחו לחסוך במהלך חייהם ועל כן נעזרו בשרותי הבנק ולקחו הלוואה הנקראת משכנתא.

המשכנתא לרוב משתרעת על פני שנים רבות, ובכל אחד מחודשי השנה יחזיר בעל הנכס סכום קבוע וידוע מראש (בהתאם להסכם ההלוואה שנחתם בסניף הבנק). כל נכס חשוף לנזקים רבים ומגוונים ועל מנת שסכום הכסף אותו השקענו בדירה, לא ירד לטמיון בעתיד, חשוב לרכוש ביטוח דירה.

 

רבים בחרו שלא לרכוש בעבר ביטוח לדירה, ואיבדו את הנכס ואת כספם, אם בשל שריפה שפרצה וכילתה את המבנה כולו ואם בשל רעידת אדמה שפקדה את האזור והרסה את יסודות המבנה.

 

 

כל עוד מחזיק אדם בביטוח דירה, אין לו סיבה לדאגה, ובאם פוקד אסון את המבנה, תעמוד חברת הביטוח מאחוריו, תאמוד את הנזק ותשלם לו בהתאם.

 

מהו ביטוח דירה

ביטוח של דירה נחלק לשני סוגי ביטוחים. האחד הוא ביטוח תכולת הדירה, ואילו השני הוא ביטוח מבנה. כל אדם יכול על פי הצרכים האישיים שלו לבחור האם נכון לו לרכוש את שתי הפוליסות יחד או לחילופין לרכוש רק אחת מהאפשרויות.

 

בעלי דירות אשר אין ברשותם נכסים רבים, ושוויו של כלל הציוד שקיים בפנים הדירה אינו יקר, אינם זקוקים לביטוח תכולה אך מי שברשותו ציוד רב ויקר, נכון שירכוש ביטוח דירה הכולל גם כיסוי על התכולה. עלות ביטוח אשר כולל תכולה, נקבע בהתאם לערך הציוד הקיים בדירה ומשוערך על ידי סוכן הביטוח.

 

ביטוח דירה המגן על המבנה (ביטוח מבנה), מכסה נזקים אשר נגרמים למבנה הדירה ולכל מה שמחובר אליו באופן ישיר, לרבות חלונות הדירה, הדלתות בדירה ועוד. אם נקלעתם למצב בו התרחש פיצוץ בצנרת או השתוללה שריפה ועוד אשר גרמו למבנה הדירה להיהרס, זה הזמן להפעיל את פוליסת ביטוח הדירה שיש ברשותכם ולקבל חזרה את סכום הנזק שנגרם למבנה בהתאם לתנאי הפוליסה.

 

ברגע בו הינכם מחליטים כי אתם מעוניינים בפוליסת ביטוח דירה, רצוי שתערכו סקר שוק והשוואת מחירים על מנת למצוא את הפוליסה האולטימטיבית עבורכם. תזכרו שאין דבר העומד בפני החלום שלכם, וכל שעליכם לעשות הוא לקבל החלטות חכמות ומושכלות. ביטוח דירה הינו הכלי שיבטיח לכם שקט ושלווה לאורך השנים. החיים הינם דינמיים ודברים רבים משתנים מיום ליום במיוחד במדינה הקטנה וחסרת השקט שלנו, לכן מומלץ תמיד לחשוב קדימה ולהיות אחראיים בנוגע להתחייבויות שלנו.