ביומיים הקרובים - היציאה מהבצורת של מוכרי הדירות החדשות בירושלים

ביום רביעי השבוע, מייד לאחר סיום צום 9 באב, מספר גורמים בשוק הנדל''ן שיחברו יחדיו, יביאו להגברת הביקושים לדירות חדשות בירושלים. לשם הפשטות סידרנו את הגורמים על פי סדר חשיבותם מהקל אל הכבד

1.       תקופה ארוכה ללא חגים ומועדים: מה-17/7, סיום תשעה באב ועד ה-4/9, ראש השנה תשע'ד אין חגים ומועדים ולכן בתאריכים אלו קיימת פניות רבה יותר להתעסק בנושאים כמו החלטות חשובות הדורשות זמן. בנוסף לכך בשל העובדה כי התקופה נטולת חגים, עובדים רבים במשק מנצלים בתקופה זו את חופשתם השנתית – סיבה נוספת המאפשרת להם פניות רבה יותר לשם קבלת החלטות כבדות כמו רכישת דירה.

 

2.       מעבר לבית ספר או גן ילדים חדש – מעבר של הילדים למוסד לימודים חדש מביא במקרים רבים לזירוז תהליך חיפוש הדירה. גם אם המעבר יתבצע לאחר תחילת שנת הלימודים, תתחיל המשפחה בהכנות למעבר בעקבות מעבר של הילדים למוסד לימודים חדש הנמצא בשכונה מרוחקת. שיקול זה ביחד עם הגורם הקודם מחזק את חיפושי הדירות בחודשים יולי עד ספטמבר.

 

3.       סיום מועד קבלת המענק של רוכשי דירה ראשונה בירושלים, בגין רכישת דירה מסוג יד שניה. על פי הוראת השעה מתאריך ה-15/7/2013 ועד סוף חודש אוקטובר השנה יכולים זכאי המענק לקבלו רק עם רכישת דירות חדשות בירושלים, כאשר עד תאריך ה-15/7/2013 יכלו רוכשים אלו לעשות עסקאות.

 

4.       הסיבה המרכזית: סיום תשעת הימים שלפני 9 באב - בתאריך ה-17/7/2013 מסתיימים 9 הימים שבסופם חל 9 באב. בתקופת 9 הימים לא נהוג לבצע עסקאות לרכישת דירות ועל אחת כמה וכמה בירושלים שרב אוכלוסייתה שומרת מסורת, ולכן כמות העסקאות שהיתה אמורה להתבצע במהלך 9 הימים הללו נידחת מיידית אל הימים שלאחר 9 באב. גורם זה, ביחד עם גורמים שהוזכרו לעיל, יגבירו בצורה משמעותית את הביקושים לדירות בתקופה שבין סוף 9 באב לתחילת חודש ספטמבר.

 

לסיכום, 3 הגורמים – 1, 2 ו-4 - נובעים מהעונתיות של שוק הנדל'ן הירושלמי, כאשר השנה מצטרף אליהם הגורם הרביעי והוא הוראת השעה בדבר מענק הדיור הירושלמי למי שזו דירתו הראשונה

 

נכתב על ידי ישראל הס –קבוצת הרוכשים הירושלמית