בואו להכיר את מחשבון המשכנתא

שוק המשכנתאות רק צומח ומתפתח מדי שנה, ולכן קיימות היום משכנתאות בסכומים ותנאים שונים המתאימים לכל אחד. אבל כיצד תדעו אם תוכלו להחזיר את המשכנתא אותה לקחתם?

בואו להכיר את מחשבון המשכנתא

 

ראשית ננסה להגדיר באופן המדויק ביותר מהו אותו מחשבון משכנתא. בבואכם לרכוש נכס, יהיה זה סביר להניח כי חלק גדול מכם יזדקק למשכנתא. שוק המשכנתאות רק צומח ומתפתח מדי שנה, ולכן קיימות היום משכנתאות בסכומים ותנאים שונים המתאימים לכל אחד. אבל כיצד תדעו אם תוכלו להחזיר את המשכנתא אותה לקחתם? ותוך כמה זמן תוכלו לעשות זאת? ובאיזו ריבית לבחור? למטרה זו בדיוק הומצא מחשבון המשכנתא. מטרתו של הכלי המתוחכם הזה הוא לאפשר לכם, באמצעות מספר פעולות פשוטות, להעריך נכונה את יכולת החזרת המשכנתא שלכם. מאמר זה יסייע לכם להכיר טוב יותר את מחשבון המשכנתא הפופולרי.

 

 

איך משתמשים במחשבון המשכנתא?

 

קיימים כיום מחשבוני משכנתא רבים, רובם פועלים במנגנון דומה ומשתמשים בסוגי נתונים זהים. החוכמה שבכלי זה טמונה בכך שהוא בנוי על אלגוריתם מתוחכם ביותר, המתאים במהירות מפתיעה את כל תמהילי המשכנתא האפשריים לנתונים אותם אתם מקישים. ראשית נבהיר כי סכומה של המשכנתא ייקבע גם את הריבית אותה תשלמו בעת ההחזר – כלומר, ככל שהמשכנתא שתיקחו תהיה גבוהה יותר, כך תיאורטית גם הריבית שתוסף להחזר מדי חודש תהיה גבוהה יותר. ניתן לבחור בריבית קבועה או ריבית משתנה. היות וקיימים כיום מסלולי משכנתאות רבים, ניתן גם לבחור במשכנתא בעלת ריבית צמודת מדד.

 

במקרה זה, גובה ההחזר שלכם בכל חודש, ייקבע על פי מדד המחירים לצרכן, אשר נקבע על ידי בנק ישראל מדי חודש. בכל אחד מהמקרים, חשוב להתאים את המשכנתא ליכולת ההחזר שלכם, וכאן נכנס מחשבון המשכנתא לתמונה. מחשבון המשכנתא ישקלל עבורכם גורמים רבים, ביניהם המשכורת החודשית שלכם (בין אם אתם נשואים או רווקים), הוצאות נלוות לרכישת דירה (ריהוט, שיפוץ, מוצרי חשמל, תיקונים) והוצאות שוטפות של משק הבית (מזון, חשמל, מים, גז). בעת לקיחת משכנתא במדינת ישראל אתם גם זכאים לנקודות זיכוי, בהתאם לקריטריונים הנקבעים על ידי המדינה ביניהם – שירות צבאי, מספר נפשות במשפחה, עובדי מדינה, מספר שנות נישואין, עולים חדשים ועוד.

 

כל אלה גם הם נלקחים בחשבון במחשבון המשכנתא ליצירת השקלול הסופי. מחשבון המשכנתא יציג בפניכם את ההטבות להן אתם זכאים בעזרת נקודות הזיכוי שלכם, יציג יכולת ההחזר שלכם ומנגד את הוצאות משק הבית הצפויות לכם. בעזרת הקריטריונים הללו תוכלו לקבל באמצעות המחשבון המלצה למסלול המשכנתא העדיף עבורכם, תקופת החזר המשכנתא, סוג הריבית ואפילו גובהה המדויק.

 

 

לסיכום

 

מחשבון המשכנתא הוא כלי פיננסי מורכב וחכם, המסייע לכם לשקלל יחד גורמים רבים, פעולה שקשה לעשותה לבד, על מנת לעזור לכם לבחור את המשכנתא הנכונה ביותר עבורכם. גופים פיננסיים רבים מציעים מחשבוני משכנתא מסוגים שונים, מרביתם פועלים על אותם עקרונות. ניתן למצוא את מחשבוני המשכנתא באינטרנט, באתרי הבנקים וגם בחיפוש פשוט במנוע חיפוש.