בדירה חדשה - היש על השיש?

חיפויי פנים הינם חלק מאוד חשוב מהבית ואם אינם עמידים לאורך זמן או פשוט אינם נוחים לשימוש תירש השקעה רבה בכדי להחליף אותם.

חברות בניה רבות נותנות לכם את האפשרות לבצע את שלל חיפויי הפנים לפי בחירתכם, ולא להשתמש באפשרויות הסטנדרטיות המסופקות על ידי הקבלן. ברוב המקרים מומלץ להשקיע בעיצוב משלכם לדירה בכדאי שזו תתאים בצורה הטובה ביותר לצרכים ולטעם שלכם. השלב הבא לאחר שהחלטתם לבחור את חיפויי הפנים לבית החדש שלכם הוא כמובן לסקור את האופציות העומדות לפניכם. במאמר זה נעזור לכם להבין האם השיש הוא החיפוי המתאים עבורכם.

 

השיש הינו חומר שמקורו מן הטבע והשם מתייחס גם לאבן גרניט או לאבן גיר. איכות השיש נקבעת בעיקר לפי גודל הקריסטלים המרכיבים את החומר – ככל שהקריסטלים קטנים יותר, כך החומר נחשב ליותר עמיד. בשיש נעשה שימוש נרחב למטרות רבות. עמודים משיש, ריצוף, חיפוי קירות, מדרגות ומשטחי עבודה. אך האם כל שימוש טוב לשיש? אנו רגילים שבכל דירה מקבלן השיש מופיע בתור המשטח במטבח אך האם זה באמת השימוש המתאים ביותר עבור חיפוי זה? השיש הינו חומר טבעי, ולמרות שלפי שהוא מגיע למטבח הוא עובר תהליך של איטום הוא עדיין ממשיך לספוג לתוכו נוזלים ועימם מופיעים גם כתמים, כך שיתכן שעדיף להשתמש בחיפויים אחרים באזור המטבח.

 

כשמדובר בחיפוי רצפות נושא העמידות במים וכתמים שוב עולה על הפרק, אך אם מדובר באזורים עם רטיבות נמוכה ובלאי נמוך כמו בסלון או בחדרי שינה זה הוא ריצוף מושלם. הוא עמיד מאוד לשחיקה ואפילו כשנשחק עם השנים הוא רק מקבל יותר אופי. בנוסף חיפויי שיש טבעי יעלו את ערך הנדל"ן במידה ותחליטו להציע את הדירה להשכרה בעתיד.

 

באזור חדרי האמבט השיש הינו חומר מרשים ביותר, ותאמינו לי כשאומר שאין אמבטיה מפנקת יותר מאמבטיית שיש. ברומא העתיקה העריכו מאוד את בתי המרחצאות וכל משטח בהם היה מחופה בשיש. כיום ניתן למצוא את השיש ממלא את אותו התפקיד בחמאם הטורקי. ניתן לחפות בשיש את הרצפה, הקירות, ואפילו לבחור כיור משיש אך היו מוכנים לוותר על חומרי ניקוי אגרסיביים כיוון שקיים סיכוי שהם יעקלו ויהרסו את השיש.

 

נאמר וראיתם מספר בתים למכירה ואתם מתלבטים בין מספר אפשרויות, כשבאחד הבתים מדרגות מחופות שיש, האם זה גורם לכם לגלות יותר עניין בדירה? יתכן, הדבר כמובן תלוי מאוד בטעם האישי שלכם. אך מה שכן ניתן לעשות הוא לבחון את איכויות השיש ואת רמת השחיקה שלו. חשוב גם לוודא שהחיבורים שנעשו בין חיפוי המדרגה לבין הקנט המכסה על החיבור לקיר נעשה בצורה איכותית, שאין בו פגמים שילכו ויתדרדרו עם השנים ושכמובן קל לתחזק אותו. פן נוסף שכדאי לבדוק הוא עד כמה המדרגות חלקות ומה הוא הסיכוי להחליק בהן. דרכי עיבוד מסוימות של שיש גורמות לחיפויים להיות חלקים מאוד כשדרכי עיבוד אחרות דווקא גורמות לו להיות יותר מחוספס ובהתאם – להחליק פחות.

 

כשאנחנו משווים בין בתים למכירה אותם אנו חושבים לקנות, אנו קודם כל חושבים על התועלת אל מול ההשקעה. חלק גדול מהעניין הוא רמת הנוחות של הבית וקלות התחזוק, כמה שפחות כסף וזמן נשקיע בטיפול בבית החדש כך ההשקעה תהיה יותר משתלמת. חיפויי פנים הינם חלק מאוד חשוב מהבית ואם אינם עמידים לאורך זמן או פשוט אינם נוחים לשימוש תירש השקעה רבה בכדי להחליף אותם.