בדיקת פרויקטים חדשים לפני קניה

מה צריך לבדוק כאשר קונים דירה בפרויקט חדש? כל התשובות בפנים.

כל מי שקונה דירה בפרויקט חדש חייב לבצע כמה בדיקות מקדימות בטרם החתימה הסופית על חוזה הרכישה. בדיקות אלה הן חשובות מאוד ואין לזלזל בהן! רכישת דירה בפרויקט חדש היא לרוב מסובכת יותר מאשר רכישת דירה ישנה מאדם פרטי, ולכן חשוב מאוד לבצע את כל הבדיקות החשובות, בין היתר - בדיקת הקבלן, בדיקות כל האישורים בנוגע לפרויקט, וכמובן גם בדיקת המחיר. אז אם אתם שוקלים רכישת דירה בפרויקט חדש, כתבה זו מיועדת עבורכם. עוד על בדיקת פרויקטים חדשים לפני קנייה בכתבה הבאה.

 

 

מה צריך לבדוק כאשר קונים דירה בפרויקט חדש?

יש לא מעט בדיקות שיש לבצע בטרם רוכשים דירה בפרויקט חדש. בראש ובראשונה יש לבדוק מיהו הקבלן או מיהי חברת הבנייה האחראים על הפרויקט. כדאי לרכוש דירות בפרויקטים חדשים רק מקבלנים או חברות בנייה מנוסים, בעלי מוניטין ועם הצלחות עבר מוכחות. קבלן קטן שאף אחד לא שמע עליו מהווה סיכון מסוים, אם כי יש כמובן גם קבלנים קטנים איכותיים וחברות נדל"ן קטנות המשווקות פרויקטים ברמה גבוהה. אך כמו בכל תחום, ככל שהחברה ממנה קונים את המוצר (במקרה הזה דירה חדשה) היא גדולה ומוכרת יותר, כך הסיכויים ליפול הם קטנים יותר. חשוב גם לבצע בדיקה של כל האישורים והמסמכים הרלוונטיים הקשורים לפרויקט. ככל שהפרויקט נמצא בשלב מוקדם יותר, כך תוכלו לקבל פחות מסמכים ואישורים והסיכון הוא גבוה יותר (אם כי המחיר יהיה לרוב נמוך יותר בשלבים המוקדמים הללו). לכן, מומלץ לקבל עזרה מקצועית וליווי בתהליך הבדיקה. בדיקות חשובות נוספות שיש לבצע הן בדיקות לגבי התכניות של הדירה (כמה חדרים יהיו, מהו מבנה הדירה וכו'). יש לוודא כי כל מה שהובטח לכם אכן יופיע בצורה מפורשת וברורה בחוזה הרכישה.

 

 

עוד כמה דגשים חשובים

מלבד בדיקה של הקבלן או החברה, האישורים ומבנה הדירה, חשוב מאוד גם לבצע סקר שוק, בכל הקשור למחיר של הדירה. על מנת להשוות מחירים ניתן להיכנס ללוחות של פרויקטים חדשים ולברר אילו מחירים נהוגים לסוג הדירה שאתם מחפשים. על מנת שתוכלו לקבל הצעות מחיר בצורה יעילה והמהירה, תוכלו להשאיר את הפרטים שלכם באתרי האינטרנט של הפרויקטים או בלוחות המודעות עצמם. כדאי להשאיר פרטים בכמה שיותר פרויקטים שמתאימים לכם, על מנת שיחזרו אליכם ותקבלו הצעות מחיר, וכך תוכלו להשוות עלויות ותמחור ולבצע סקר שוק בצורה הטובה ביותר. המחירים של דירות בפרויקטים חדשים משתנים בהתאם למיקום הפרויקט, לגודל של הדירה ולרמה של הדירה. דירות יוקרה בפרויקטים חדשים עולים יותר כמובן אך התמורה היא לרוב משתלמת. חשוב לזכור כי ככל שתקדימו לקנות את הדירה, כך תוכלו להשיג מחיר נוח יותר, אך אז הסיכון הוא גם גבוה יותר. מנגד, ככל שהפרויקט נמצא בשלב מתקדם יותר, המחיר בדרך כלל יעלה.

 

לסיכום, רכישת דירה בפרויקט חדש יכולה להיות מסובכת למדי, אך אם תקפידו על כל הבדיקות החשובות תפחיתו סיכונים ותגדילו את הסיכויים שלכם לרכוש את בית החלומות שלכם ובמחיר סביר!