בדיקת דירות להשכרה

דירה להשכרה יכולה להיות דירה נהדרת, אך אפשר גם ''ליפול'' ובגדול.אם תבצעו כמה בדיקות חשובות לפני החתימה על חוזה השכירות תקטינו את הסיכויים שלכם ''ליפול''.

שוק הדירות להשכרה הוא שוק מגוון, דינאמי ומאוד מבוקש. לאנשים רבים אין את היכולת לרכוש דירה בכוחות עצמם ולא כולם מקבלים משכנתא מהבנק, ולכן רבים מעדיפים לשכור דירה. השלב הראשון הוא כמובן לאתר את הדירה להשכרה המתאימה לכם ביותר, לנהל משא ומתן ולסגור על מחיר, אך לא מומלץ לחתום על חוזה השכירות לפני שמבצעים כמה בדיקות חשובות. המשכיר חייב לבדוק את השוכר ולוודא שהוא אכן שוכר ראוי שישמור על הדירה, אך גם לשוכר יש כמה בדיקות חשובות לבצע. בכתבה זו נפרט על אודות נושא חשוב זה -בדיקות שיש לבצע לפני שחותמים על חוזה שכירות, מהצד של השוכר.

 

בדיקות בנוגע לבעלות על הדירה

כאשר שוכרים דירה חייבים לוודא מעל לכל ספק, כי הדירה שתגורו בה אכן שייכת לאדם החתום על החוזה מולכם. יש לא מעט מקרי "עוקץ", בהם אנשים השכירו דירות שלא שייכות להם, ולכן חשוב לבדוק את העניין בצורה מעמיקה (וניתן לעשות זאת בקלות יחסית). כמו כן, כדאי גם לוודא כי לדירה יש את כל המסמכים הרלוונטיים, וכי בעל הדירה מתחייב (בחוזה) לתקן תיקונים שלא קשורים לשהות שלכם בבית (למשל בלאי של הצנרת, סדקים בקירות, בעיות במערכת החשמל ועוד). ככל שתגבו את עצמכם בחוזה בצורה טובה יותר (ורצוי שעורך דין איכותי ילווה אתכם בתהליך), כך תמנעו בעיות בעתיד.

 

בדיקות הקשורות לדירה עצמה

רוב הבדיקות החשובות קשורות לדירה עצמה - למצב שלה ולתקינות המערכות שיש בה. אינכם רוצים להיכנס לדירה וכעבור חודש או חודשיים לגלות שיש סדקים בקירות, שהצנרת הרוסה ושמערכת החשמל עושה בעיות. לכן, מומלץ לבצע מספר בדיקות בכל הקשור למערכות הבית ולמצב הקירות. אין כל בעיה לבדוק את העוצמה של הזרם בצינורות, ואפשר גם לעבור על הקירות ולוודא שאין שברים וסדקים, אך יותר קשה לבדוק לעומק מהו המצב של הצנרת הפנימית ומערכות החשמל ומיזוג האוויר. אנשי מקצוע יוכלו לבצע עבורכם את הבדיקות הללו (תמורת תשלום כמובן). ככל שתבצעו יותר בדיקות של המבנה הפיזי של הדירה, כך תקטינו את הסיכויים לבעיות בעתיד. אל תדלגו על אף בדיקה - רטיבות בקירות ובתיקרה, מים כלואים שהצטברו בריצפה או בקירות, נזקי מים, תקינות מערכת הביוב וזוהי רשימה חלקית בלבד. כל בעיה באחת מהמערכות המרכזיות בבית, יכולה להפוך את שהותכם בו לסיוט מתמשך, ולאחר שחותמים על החוזה, קשה יותר לצאת ממנו. לכן, את כל הבדיקות הללו ועוד יש לבצע עוד לפני החתימה על החוזה, על מנת שתקבלו מושג טוב לגבי איכות הדירה שאתם הולכים לגור בה מספר שנים.

 


לסיכום, דירה להשכרה יכולה להיות דירה נהדרת בה תגורו שנים ארוכות ללא בעיות, אך אפשר גם "ליפול" ובגדול. אם תבצעו כמה בדיקות חשובות לפני החתימה על חוזה השכירות, הן בנוגע לבעלים של הדירה והן בנוגע למצב הדירה עצמה, תקטינו את הסיכויים שלכם "ליפול" ותגדילו את הסיכויים לגור בדירה איכותית וללא בעיות, לאורך שנים ארוכות.

לפרטים נוספים >>