בדיקות רישום בטאבו ותוכניות עתידיות לפני קניה

רכישה של דירה חדשה איננה דבר פשוט כלל וכלל ויש לבצע את כל הבדיקות המקדימות. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

כל מי שרוכש דירה חדשה חייב לבצע מספר בדיקות חשובות לפני הרכישה עצמה. ללא בדיקות אלה, הרוכש מעמיד את עצמו בסכנה גדולה, ועלול להפסיד את כספו. לכן, לפני שרוכשים דירה חדשה, חשוב מאוד להתייעץ עם אנשי מקצוע בתחום, אשר ייעצו לכם אילו בדיקות יש לבצע. בין הבדיקות החשובות ביותר שיש לבצע, ניתן למנות את בדיקת הרישום בטאבו של הדירה ובדיקה של תכניות עתידיות לגבי הדירה. עוד על נושא חשוב זה בכתבה הבאה.

 

אילו בדיקות חשוב לבצע?

לאחר שאיתרתם דירה שאתם רוצים לקנות וביצעתם משא ומתן מול בעל הדירה (אם המדובר בדירת יד שניה) או הקבלן (אם המדובר בדירה חדשה), ישנן עדיין כמה בדיקות חשובות שיש לבצע. למשל – בדיקה של עצם הבעלות על הדירה (כלומר האם המוכר הוא באמת בעל הדירה), מצב הרישום של הדירה בטאבו, תכניות שיש לגבי הדירה, שיעבודים על הדירה, האם יש חובות מסויימים ועוד. כל הבדיקות הללו הן חשובות מאוד ולא תמיד "האדם מהיישוב" ידע כיצד לבצע אותן. לכן, כדאי מאוד להיעזר בעורך דין מנוסה שיבצע את הבדיקות הללו. חשוב מאוד לקבל את כל המסמכים הרלוונטיים ואת אישורים הדרושים על מנת לוודא שהדירה אכן רשומה בטאבו בצורה נאותה, ושהיא אכן שייכת לאדם שמנסה למכור אותה.

 

אם לא תבדקו זאת לעומק, תוכלו ליפול על מתחזה (שמוכר דירה שלא שייכת לו) וכך להפסיד את כל כספכם. היו לא מעט מקרים כאלה בעבר ומי שלא ביצע בדיקה מעמיקה של רישום הדירה בטאבו "נפל" בגדול. חשוב גם לבדוק אם יש תכניות עתידיות בנוגע לדירה או לבניין בו נמצאת הדירה. למשל - תכניות לפינוי בינוי, תמ"א 38, שיפוצים מכל סוג שהוא ועוד. גם הבדיקה אילו שיעבודים קיימים על הדירה היא קריטית. ברור שלא כדאי לרכוש דירה משועבדת או דירה שיש עליה חובות. את כל הבדיקות הללו כדאי לבצע באמצעות איש מקצוע איכותי שיסייע לכם לבצע בדיקות טובות ומהימנות.

 

עוד כמה בדיקות חשובות

מלבד הבדיקות החשובות שצויינו להלן, יש לבצע מספר בדיקות חשובות נוספות, למשל בדיקה האם קיימת התאמה בין היתרי הבנייה של הדירה לבין מה שהמוכר מציג לכם, בדיקה של כל נושא המיסוי של דירה (באמצעות עורך דין המתמחה במיסוי), וכמובן גם בדיקה של כל מה שקשור למצב של הדירה (את זה כדאי לבדוק עוד לפני שסוגרים את העיסקה). רק לאחר כל הבדיקות הללו כדאי לחתום על העסקה בהתאם לממצאים שגיליתם. חשוב מאוד שעורך דין איכותי ילווה אתכם בכל התהליך, אחרת אתם מעמידים את כספכם בסכנה גדולה.

 

לסיכום, רכישה של דירה חדשה איננה דבר פשוט כלל וכלל ויש לבצע את כל הבדיקות המקדימות בצורה איכותית וטובה ומבלי לזלזל בכך.

 

לברורים נוספים