בדיקות לנכס אשר רוכשים בחו''ל

אין ספק כי רכישת נכס בחו''ל היא עניין מסובך יותר מאשר רכישת נכס בישראל, אך ניתן בהחלט לעמוד במשימה אם תבצעו את כל הבדיקות הרלוונטיות ובצורה איכותית ומעמיקה!

כל מי שרוצה לרכוש נכס בחו"ל יכול לעשות זאת אך עליו לבצע כמה בדיקות מקדימות חשובות מאוד! גם כאשר רוכשים נכסים בישראל יש בדיקות חשובות מאוד שחשוב לבצע, אך כאשר קונים נכס בחו"ל - על אחת כמה וכמה! לא מעט ישראל "נעקצו" על ידי תושבים מחו"ל כאשר קנו נכס במדינה זרה והפסידו את כל כספם. אם אינכם רוצים שדבר שכזה יקרה לכם עליכם לבצע את כל הבדיקות הדרושות ובאופן קפדני! עוד על בדיקות שיש לבצע לפני שקונים נכס בחו"ל בכתבה הבאה.

 

איתור נכסים בחו"ל

לפני שעורכים בדיקות יש לאתר נכס מתאים כמובן... איתור נכסים בחו"ל הוא מורכב יותר מאשר איתור נכסים בישראל, בעיקר בשל המרחק הגיאוגרפי. אך כיום, בזכות האינטרנט, ניתן בהחלט לאתר נכסים ממדינות אחרות, מבלי לקום מהכסא. האינטרנט מאפשר לנו להיכנס ללוחות דירות בחו"ל ולאתר כל נכס שעולה על דעתנו. יש גם לוחות של דירות בחו"ל בעברית ולא מעט חברות נדל"ן העוסקות בשיווק נכסים ופרוייקטים בחו"ל. אז כל שנותר לכם הוא להקליד בגוגל את המושג "איתור נכסים בחו"ל" או "דירות בחו"ל" למשל, ותגיעו ללא מעט לוחות, חברות ואפילו אנשים פרטיים שמציעים למכירה את הדירה או הבית שלהם. כמובן שבניגוד לחיפוש בישראל, אי אפשר לקפוץ לראות כל דירה בחו"ל, וגם לא תמיד מכירים את החוקים והתקנות במדינה בה קונים את הנכס. לכן, לאחר רכישת הנכס, יש חשיבות רבה לבדיקות שתעשו. ללא בדיקות מקדימות מתאימות, יש סיכוי שתקנו נכס במחיר לא הגיוני, או גרוע מכך - שתקנו נכס שלא קיים או שלא שייך לבעלים המוצהר שלו.

 

בדיקות חשובות שיש לבצע

אז אילו בדיקות יש לבצע? כמובן שלפני הכל כדאי לבצע סקר שוק מקיף ומעמיק הן ברמת המדינה בה אתם קונים, הן ברמת האיזור והעיר ואפילו ברמת השכונה בה נמצא הנכס. חשוב מאוד לברר מהי רמת המחירים של סוג הנכס שאתם קונים, וזאת על מנת שלא תשלמו מחיר גבוה מדי. אפשר כמובן להתייעץ עם מתווכים ואנשי מקצוע המבינים בתחום של נדל"ן בחו"ל. אך גם לאחר שקניתם נכס במחיר מצויין, יש בדיקות נוספות שחשוב לבצע. למשל - בדיקה של כל ההיבט המיסויי של העסקה (בהתאם לחוקי המדינה בה נמצא הכנס), בדיקת ההיסטוריה הנדל"נית של האזור (וחשוב מכך  -בדיקה של והמגמות העתידיות הצפויות באיזור), בדיקה מעמיקה (רצוי עם אנשי קשר בחו"ל) האם הנכס אכן שייך לבעלים המצהיר שהנכס הוא שלו והאם יש את כל המסמכים והאישורים הרלוונטיים. בדיקה חשובה נוספת היא בדיקה של פוטנציאל השיווק של הנכס (למקרה שתרצו להשכיר את הנכס או למכור אותו בעתיד). יש לבדוק גם את ההוצאות הנוספות שיהיו לכם על רישום הנכס וההיטלים אותם גובה הרשות המקומית במקום. וכמובן - כדאי מאוד לנסוע למדינה בה נמצא הנכס ולבדוק במו עיניכם את מצבו הפיזי, את המבנה שלו, את הצנרת, מערכת החשמל וכו'.

אין ספק כי רכישת נכס בחו"ל היא עניין מסובך יותר מאשר רכישת נכס בישראל, אך ניתן בהחלט לעמוד במשימה אם תבצעו את כל הבדיקות הרלוונטיות ובצורה איכותית ומעמיקה!

נדל"ן בחול